به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: با حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، این رویداد مهم سیاسی به حماسه ای ماندگار تبدیل می شود.
وی از هیات های اجرایی و نظارت تشکر کرد و افزود: این هیات ها تا حد بسیاری موفق بوده، خوب عمل کرده و دغدغه ها را برطرف کردند.
وی گفت: معیار صلاحیت ها قانون است و هیچ کس حق ندارد به هر دلیلی با اعمال فشار فردی را ظالمانه محروم و فردی را که صلاحیت ندارد، تایید کند .
امام جمعه ساوه با دعوت به حضور حداکثری مردم به انتخابات، افزود: یکی از ارکان اساسی نظام مردم سالاری دینی، انتخابات است در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر حتی یکبار انتخابات برگزار نکرده اند و برخی از آنها با رژیم کودتایی فعال هستند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ایران کشوری آزاد است که مردم باید قدر بدانند و با شرکت در انتخابات گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی، ویژگی انتخابات مطلوب را رقابت سالم، نشاط، امنیت، قانونمداری، رعایت اخلاق انتخاباتی و حضور نامزدهای شایسته دانست.
خطیب جمعه ساوه با تاکید بر ولایتمدار و قانونگرا بودن نامزدهای انتخاباتی گفت: مردم و مسئولان باید حرف رهبری را فصل الخطاب بدانند، چراکه بر اساس دین و قانون اساسی تمام قوا باید تحت نظر رهبری فعالیت کنند.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: همه باید به تشخیص شورای نگهبان احترام بگذارند چون به تعبیر امام (ره) اعضای این شورا حافظ و نگهبان نظام هستند.
وی گفت: چنانچه فردی بخواهد به هر بهانه ای فتنه گری کرده، تسلیم قانون نشود و ایجاد شائبه و فتنه کند در نظر مردم مطرود است.
امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به سالروز تثبیت ارتش در 29 فروردین و روز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت گفت: امام راحل بدون منحل کردن ارتش آن را تقویت و در کنار ان نهاد انقلابی و قوی سپاه را ایجاد کردند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: ماموریت سپاه محدود به مرزها و حفظ تمامیت ارضی نیست، بلکه حفظ و نگهبانی انقلاب و دستاورردهای انقلاب است.
وی همچنین به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: ماهیت و ذات آمریکا زیاده خواهی است.
وی ادامه داد: مردم ایران مومنانه ایستادگی کرده و پشت سر رهبری انسجام دارند.
امام جمعه ساوه با تبریک سالروز مبعث پیامبر اسلام (ص) افزود: اساس بعثت انبیا دعوت مردم به بندگی خداوند است بنابراین هرگونه تحولات در جامعه که موجب گسترش فساد باشد، خلاف بعثت است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: بعثت پیامبراسلام (ص) برای دعوت به عبادت، اخلاق، تعلیم و تریبت، برپایی عدالت اجتماعی و نظام سیاسی اسلامی است.
به گفته وی عدالت اجتماعی را مردم باید با هدایت انبیا برپا کنند که این مهم بدون یک نظام اقتصادی، سیاسی، فرهنگی الهی و سالم امکانپذیر نیست.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.