به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حاجی پور در خطبه های نماز جمعه ساوه، افزود: در هر دوره برگزاری انتخابات، یک سرمایه گذاری بزرگ انسانی در کشور صورت می گیرد و تعدادی از خواص و نخبگان توانمندی خود را در معرض دید مردم قرار می دهند.
وی ادامه داد: در هیچیک از کشورهای منادی دموکراسی و حقوق بشر به اندازه ایران انتخابات آزاد و برمدار قانون برگزار نمی شود.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی، برگزاری انتخابات را موجب افزایش آبرو و عزتمندی ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: این مهم موجب می شود ایران اسلامی همانند همیشه به عنوان الگو در دنیا مطرح باشد.
حجت الاسلام حاجی پور گفت: حضور مردم در انتخابات، علاوه بر کمک به تثبیت نظام اسلامی، باعث ناامیدی دشمنان نظام می شود چراکه بدخواهان نظام می دانند مردم با مشارکت بالا از حریم ولایت و ارزش های نظام حمایت می کنند.
وی، انتخاب اصلح را وظیفه ملی و شرعی دانست و بیان کرد: افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند صلاحیت و ظرفیت انتخابات را دارند اما، مردم باید تحقیق و ارزیابی دقیقی داشته باشند و اصلح ترین ها را برای خدمت برگزینند.
وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و عزتمندی در رفتار، کارآمدی، روحیه جهادی، پرکاری و نشاط، تحول آفرین، شایسته سالاری، ولایتمداری، مردمی، قانون مداری، مقاوم و شجاع در برابر دشمن و ساده زیستی از ویژگی هایی است که خادمان نظام اسلامی باید به آن ها ملبس باشند.
حجت الاسلام حاجی پور همچنین با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: اولین مشکلی که همه مردم درگیر آن هستند مسائل اقتصادی است و برای رفع این نقیصه باید مردم، مسوولان و روحانیون به صحنه بیایند و به فرمایش رهبری جامه عمل بپوشانند.
وی اضافه کرد: تنها راه نجات، اقتصاد مقاومتی و اجرای مفاد این راهبرد فرادستی و مهم به دست مردم و ملت ایران است و باید از توانمندی داخلی استفاده بهینه شده وو برنامه ریزی مسئولان بر این مبنا باشد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با برخی مسئولان سه قوه، بر شعار سال تاکید داشتند و فرمودند برای تولید و اشتغال همه باید همکاری کنند.
حجت الاسلام حاجی پور با تاکید بر تبعیت از فرامین رهبری برای حل مشکلات ادامه داد: رونق نداشتن تولید موجب بیکاری، اعتیاد، مشکلات خانوداگی و آسیب های اجتماعی می شود.
وی همچنین اضافه کرد: آمریکا دشمن مسلمانان است و هفته گذشته نیز به بهانه سلاح شیمیایی، یکی از پایگاه های نظامی سوریه را هدف گرفت و می کوشد با بهانه جویی آن را توجیه کند.
وی گفت: دنیا می داند آمریکا قصد دارد به این وسیله شکست داعش را در عراق و سوریه جبران کرده و به داعش روحیه دهد.
حجت الاسلام حاجی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتکاف ماه رجب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضورحدود یک میلیون نفر در حدود 6 هزار مسجد سراسر کشور و 20 هزار نفر در 210 مسجد استان مرکزی برگزار شد.
وی افزود: رجب ماه عبادت و بندگی، بهارعبادت و زمینه ساز ورود به ماه های شعبان و رمضان است که باید در آن دل و جان را از غبار کینه و گناه پاک کرد.
وی با تاکید بر زدودن گناه ها و زینت روح برای ورود به ماه رمضان، گفت: در فرهنگ دینی مسلمانان ماه مبارک رمضان مهمانی خداوند است و باید برای حضور در این برهه، آلایش روح از هم اکنون آغاز شود.
حجت الاسلام حاجی پور بهترین اعمال ماه رجب را توبه و استغفار برشمرد و افزود: بر اساس آیات و روایات، بهترین عبادت ها، ابزار خشنودی خدا، بهترین شافع در روز قیامت و ناامیدی شیطان در استفغار است.
وی اضافه کرد: مردم ساوه یکی از بهترین و باشکوهترین نمازهای جمعه را در استان مرکزی رقم می زنند که این حضور بابصیرت مردم ولایتمدار و ستاد نمازجمعه قابل تقدیر است.
در 33 منطقه از استان مرکزی نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.