رضا ایاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعطیلات نوروزی امسال، 26 هزار و 100 نفر از مراکز تفریحی، اقامتی و توریستی شهرستان بازدید کرده اند.
وی با اشاره به بازدید حدود 400 نفر از مسجد جامع شهرستان ساوه گفت: هفت هزار نفر در چادرهای موقت، 760 نفر در کمپ های شهرداری، یکهزار و 30 نفر در مهمانپذیر و هتل ها و 15 هزار و 700 نفر در مراکز اقامتی ادارات اسکان داده شد.
وی اظهار کرد: 52 مورد بازدید از دفاتر و مراکز اقامتی و رستوران های این شهرستان صورت گرفته است.
ایاز ادامه داد: نوروز امسال 170 تخت اقامتی هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر در شهرستان ساوه برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز شده بود.

*** 357 مصدوم حوادث ترافیکی نوروز در ساوه و زرندیه امدادرسانی شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ساوه نیز گفت: 357 مصدوم حوادث ترافیکی در ساوه و زرندیه در ایام تعطیلات نوروزی امسال (25 اسفند تا 13 فروردین ماه) توسط عوامل امدادی اورژانس خدمات دریافت کردند.
نعمت الله عزیزی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال 211 مورد تصادف شامل 48 حادثه ترافیکی شهری، 162 تصادف جاده ای و یک سانحه روستایی توسط اورژانس 115 امداد رسانی شد.
وی اظهار کرد: 57 مصدوم امداد رسانی شده توسط تیم های پیش بیمارستانی در ساوه و زرندیه در حوادث شهری، 297 مصدوم جاده ای و سه مصدوم نیز روستایی بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: در ساوه 41 تصادف شهری و 104 سانحه ترافیکی جاده ای در تعطیلات نوروزی رخ داد که در تصادفات شهری 47 و سوانح ترافیکی جاده ای 215 مصدوم شدند.
وی ادامه داد: در هفت ماموریت اورژانس شهری زرندیه نیز 10 مصدوم، 58 ماموریت جاده ای 82 مصدوم و یک ماموریت روستایی در ایام تعطیلات نوروزی امسال سه مصدوم حوادث ترافیکی امداد رسانی شده اند.
عزیزی توضیح داد: در تعطیلات نوروزی امسال 10 نفر بر اثر تصادف در ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند که هفت نفر از آنان در محورهای ارتباطی ساوه و سه نفر در محورهای زرندیه بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: در روز طبیعت نیز 77 مصدوم حوادث ترافیکی محورهای ساوه و زرندیه امدادرسانی شدند.
عزیزی بیان کرد: در آخرین روز از تعطیلات نوروزی، در مجموع 25 ماموریت جاده ای در حوزه ساوه و زرندیه انجام شد که دو ماموریت شهری بود و یک مصدوم به جا گذاشت.
وی توضیح داد: در 13 فروردین 22 تصادف جاده ای و یک تصادف روستایی رخ داد که 73 مصدوم در ماموریت های سوانح جاده ای و سه مصدوم در حوادث روستایی امدادرسانی شدند.
عزیزی اظهار کرد: تمامی این مصدومان به بیمارستان شهید مدرس و شهید چمران ساوه و آسیابک زرندیه منتقل شدند.
6 پایگاه اورژانس 115 جاده ای ( پایگاه سلامت نوروزی ) در شهرستان های ساوه و زرندیه در طرح امداد نوروزی امسال دایر بود.

*** اسکان 16 هزار و 238 نفر روز مسافر نوروزی در مدارس ساوه
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز از اسکان 16 هزار و 238 نفر روز در قالب 2 هزار و 257 خانوار در ستادهای تکریم مهمانان و مسافرین نوروزی تا پایان 12 فروردین خبرداد.
ابراهیم فراشیانی گفت: 26 مدرسه با ظرفیت 215 کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی در این شهرستان تجهیز شد.
وی افزود: پذیرش مسافران نوروزی توسط ستاد اسکان فرهنگیان از عصر روز 26 اسفند ماه آغاز و تا 12 فروردین ادامه داشت که در این راستا برنامه ریزی های لازم جهت فراهم کردن شرایط برای میزبانی از مسافرین نوروزی و به ویژه فرهنگیان انجام شد.
وی اضافه کرد: امسال به منظور رفاه مسافران در مسیر قم، یک مدرسه به عنوان پایگاه اسکان در شهر آوه پیش بینی و تجهیز شد.
ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب صنعت استان مرکزی پس از اراک محسوب می شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.