آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در جمع مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی و برگزارکنندکان آیین معنوی اعتکاف در استان مرکزی، افزود: جذب جوانان و نوجوانان در این آیین معنوی به منظور مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان باید محور برنامه ها باشد.
وی با بیان اینکه سطحی نگری و کمرنگ شدن غنای معرفتی و بصیرتی آسیب جدی آیین معنوی اعتکاف است، بیان کرد: این آیین معنوی نماد فرهنگ دینی همراه با تهذیب نفس و معرفت است و باید با محتوای غنی و ارزشمند برگزار شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: آیین اعتکاف بهترین فرصت برای دوری از دل مشغولی های دنیوی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در آیین معنوی اعتکاف اهداف متعالی و عظیمی در نظر گرفته شده‌ که اگر انسان به آنها عمل کند، تحولی بنیادین در زندگی او ایجاد می‌شود.
وی گفت: مهم‌ترین چیزی که لازم است معتکفین انجام دهند تفکر است، زیرا تفکر در اسلام اهمیت زیادی دارد و در آیات و روایات بر این مسئله تاکید شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آیین معنوی اعتکاف در 210 مسجد در نقاط مختلف شهری و روستائی این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: دانش آموزان استان مرکزی در هفت مسجد، دانشجویان در پنج مسجد و اقشار مختلف مردم نیز در 198 مسجد معتکف می شوند.
وی بیان کرد: تا کنون بیش از 20 هزار نفر برای حضور در آیین معنوی اعتکاف نام نویسی کرده اند و با توجه به اینکه چهار روز دیگر تا آغاز این آیین باقی مانده است پیش بینی می شود این تعداد به 23 هزار نفر نیز برسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: برگزاری حلقه های معرفتی، مداحی، جزء خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد استان مرکزی است.
اعتکاف، از نظر لغوی به معنی درنگ کردن و از نظر دینی به توقف شخص در مسجد به منظور عبادت گفته می شود که یکی از مهمترین روزها برای این منظور ایام البیض یعنی روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.