احمد ملکی‌راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فردا در روزهای پایانی سال در تمامی شعب مرکزی شهرستان ها و شعب منتخب شهرستان اراک اسکناس نو پنجاه هزار ریالی و 100 هزار ریالی برای نوروز در اختیار مشتریان و همشهریان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این اسکناس ها با ارایه کارت ملی و بدون هیچگونه اولویت و بر اساس حضور مردم در شعب منتخب ارایه می شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم ها و به منظور دسترسی هرچه بیشتر مردم به پول نقد از 25 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین سال آینده سقف پرداخت پول نقد خود پردازها برای کارت های همان بانک از 2 میلیون ریال به پنج میلیون ریال افزایش می یابد.
ملکی راد گفت: در روزهای تعطیل نوروز امسال تمامی شعب بانک مرکزی شهرستان ها و چهار شعبه میدان انقلاب، بازار، شعبه مرکزی و غدیر در اراک از ساعت 6 تا 12 آماده خدمت رسانی به شهروندان این استان هستند و اقدام های بانکی در این شعب به مشتریان ارایه می شود.
وی، در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری افزایش تقاضای خرید نوروزی مردم در روزهای پایانی سال جاری و احتمال افزایش چک پول های تقلبی در بازا، افزود: در این ایام احتمال سوءاستفاده جاعلان از این شلوغی زیاد است و می طلبد مردم در هنگام خریدها به موارد تشخیص چک پول های تقلبی و اصلی توجه ویژه داشته باشند.
رئیس شعب بانک ملی استان مرکزی جنس کاغذ چک پول های تقلبی و اصلی را نخستین راه تشخیص و شناسایی این چک پول ها عنوان کرد و گفت: جنس کاغذ چک پول های تقلبی از اغذ معمولی است و در صورت چسباندن چسب بر روی چک پول تقلبی،قسمتی از کاغذ با آن بلند می شود.
ملکی راد ادامه داد: چک پول اصلی اگر مقابل نور قرار داده شود علامت 50 کنار گلدسته های نقش بسته بر روی این چک پول ها مشاهده می شود، در صورتی که روی عدد 500 هزار ریال که به صورت حروفی نوشته شده دست کشیده شود برجستگی این عدد با دست قابل لمس است.
وی افزود: بر روی نخ های امنیتی چک پول های جدید کلمه IR IRAN درج شده و در صورت قرار گرفتن چک پول های جدید مقابل نور این کلمه قابل مشاهده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان مرکزی افزود: مشخص شدن نوشته 500 هزار ریالی بر روی چک پول های در صورت قرار گرفتن آن در برابر نور ماورای بنفش و درج شماره سریال بانک به صورت طلایی بر روی چک پول های اصلی از دیگر علایم این چک پول ها است.
ملکی راد خاطر نشان کرد: برجسته بودن و قابل لمس بودن امضا و نام رئیس کل بانک مرکزی بر روی چک پول های قدیمی، وجود آرم بانک مرکزی بر روی نخ های امنیتی از جمله علائم چک پول های اصلی قدیمی است.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران است که از شمال به استان‌های البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از شمال شرقی به استان تهران از جنوب به استان‌های لرستان و اصفهان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود می شود.
این استان با مساحتی معادل 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱٬۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌است. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، ۱٬۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌است.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.