مهدی میراشرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش 596 میلیون و 640 هزار و 566 دلار به مقصد 66 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، سوریه، گرجستان، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، قزاقستان، ایتالیا، آذربایجان، عمان، لهستان، آلمان، کانادا و مالزی صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 و 33 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، بلورجات، انواع شیشه، انواع آبمیوه، کاشی و سرامیک، قطعات ریخته گری از چدن، چیپس، کیسه فریزر و گاز مایع را عمده کالاهای صادر شده از این استان عنوان کرد.
میراشرفی افزود: در این مدت 120 هزار و 278 تن کالا به ارزش 245 میلیون و 197 هزار و 700 دلار از سایر کشورها به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 58 و 24 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: کویل آلومینیوم، مشعل و متعلقات، کنسانتره، پوره میوه ها، پاکت بسته بندی، ژلاتین خوراکی، اجزاء و قطعات کولتیواتور، اجزاء و قطعات ماشین لباسشویی، پنبه، چوب خام، میلگرد فولادی، پنجره واگن قطار، مغز تخمه آفتابگردان، انواع اسانس، اجزاء قطعات کمک فنر از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی است.
میراشرفی گفت: این کالاها از 51 کشور جهان از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، چین، ازبکستان، امارات متحده عربی، بلژیک، یونان، سوئیس، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، کره جنوبی، روسیه، برزیل، جمهوری چک، کنیا و سنگاپور به این استان وارد شده است.
وی خاطر نشان کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 755 پرونده کالای قاچاق به ارزش 166 میلیارد و 162 میلیون و 818 هزار ریال در گمرک استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 27 و 25 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرکات این استان در سال جاری یک هزار و 25 میلیارد و 842 میلیون و 597 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.
میراشرفی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در 11 ماه امسال 739 میلیارد و 840 میلیون و 989 هزار ریال در آمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.