معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 350 هزار دلار فرش دستباف این استان طی سال گذشته خبر داد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۵۰ هزار دلار فرش دستباف پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

به گزارش جماران، جعفر اصغری» افزود: محموله های صادراتی فرش دستباف استان بیشتر به مقصد کشورهای کویت، فرانسه، آمریکا و هلند ارسال شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار ۲۰۰ هزار متر مربع  فرش دستباف پارسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته‌های سنتی استان مرکزی را داشتند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۲۵ هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

اصغری اظهار داشت: سال گذشته چهار پروانه راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی غیرمتمرکز در استان مرکزی صادر و ۱۲ پروانه دیگر نیز تمدید شد که مجموع اشتغالزایی آن حدود ۴۰۰ فرصت شغلی بوده است.

وی اضافه کرد: ۵۷۵ کارت قالی‌باقی پارسال در استان مرکزی صادر شد و ۴۸ بافنده نیز برای دریافت خدمات درمان و بازنشستگی به بیمه کشاورزی و روستایی این استان معرفی شدند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پارسال ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ بهره چهار درصد و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات مشاغل روستایی با نرخ بهره ۶ درصد به فعالان حوزه فرش دستباف این استان پرداخت شد.

اصغری افزود: این  استان به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.