شهردار خمین از افزایش 70 درصدی درآمد این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

شهردار خمین گفت: درآمد مدیریت شهری زادگاه امام راحل در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۷۰ درصد افزایش دارد و ۱۳۷ میلیارد ریال منابع مالی در این مدت کسب شده است.

به گزارش جماران، ابوالفضل مرتضیان روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته شهرداری و دهیاری اظهار داشت: مدیریت شهری خمین در بهار پارسال ۸۰ میلیارد ریال درآمد داشت که رشد درآمد با توجه به شیوع ویروس کرونا قابل توجه است.

وی، ارزش افزوده و وصول عوارض و مطالبات را از منابع درآمدی  شهرداری بیان کرد و  افزود: ۴۰ میلیارد ریال از درآمد امسال شهرداری خمین مربوط به ارزش افزوده و بقیه از پرداخت عوارض و مطالبات به این نهاد خدماتی بوده است. 

شهردار خمین تاکید کرد: رشد درآمد شهری بهره‌گیری شهرداری از توان تمام نیروها برای ارایه خدمات به شهروندان را نشان می‌دهد.

مرتضیان یادآور شد: شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای بسیاری از اصناف ایجاد کرد و سبب کاهش درآمد آن‌ها شد و شهرداری به‌منظور همکاری با شهروندان فرصت بیشتری برای پرداخت مطالبات به اصناف آسیب خورده از کرونا داده است.

وی ادامه داد: آرای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرخمین کمتر از ۴۰ مورد است و  این ساخت و سازها در تمام مناطق شهری وجود دارد اما ،در حاشیه شهر بیشتر به چشم می‌خورد.

شهردار خمین افزود: مناطق حاشیه شهر دارای پیشینه روستایی است و ساخت و سازهای غیر مجاز در این مناطق بیشتر است.

مرتضیان بیان کرد: شهرداری بر اساس مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری باید از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه در سطح شهر جلوگیری کند.

وی یادآور شد: این‌گونه ساخت و سازها به‌دلیل نداشتن ایمنی لازم در زمان وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله به سرعت فرو می‌ریزند و در زمره سازه‌های خطرافرین طبقه‌بندی می‌شوند.

شهردار خمین تاکید کرد: بر هم زدن نمای شهری از عوامل مهم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهری است و جرایمی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای این ساخت و سازها در نظر گرفته شده بازدارنده نیستند.

مرتضیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم افزود: یک شرکت تعاونی  بدون دریافت مجوز از شهرداری نسبت به ساخت شهرک مشاغل مزاحم در این شهر اقدام کرده است.

 وی سرعت کم در ساخت این شهرک را یکی دیگر از نواقص این شرکت تعاونی بیان کرد و گفت:  این شرکت باید در چارچوب قانون تعیین تکلیف شود.

شهردار خمین با اشاره به بلاتکلیف بودن تفرجگاه بوجه خمین افزود: قرارداد تملک این تفرجگاه از سوی شهرداری  امضا شده اما با گذشت یک ماه مسکن و شهرسازی این قرارداد را امضا نکرده است که اگر در مدت یک هفته  این اداره  نسبت به امضای قرارداد اقدام نکند، شهرداری خمین  در برابر این تفرجگاه  هیچ‌گونه مسئولیتی  را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.