در  پیام سیدعلی آقازاده که شامگاه چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده  است: ۱۷ اردیبهشت همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری، به عنوان روز «بسیج سازندگی» نامگذاری شد تا بسیج همه جانبه در راستای محرومیت زدایی و خدمت به مردم در کشور شکل گیرد.

وی در این پیام افزوده‌اند: تشکیل سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی، تدبیری هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب برای تقویت بنیان‌های جهادی ایران اسلامی بویژه در برهه‌ها و مقاطع حساس کشور بوده است.

در این پیام،بسیج سازندگی، نهادی توصیف شده  که در تمامی مقاطع انقلاب اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی هر زمان که نیاز به تلاش جهادگونه احساس شده حضوری گسترده داشته است .

استاندار در این پیام افروده است: بسیجیان ضمن تلاش برای کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، در  اجرای طرح‌های بهداشتی، درمانی و اشتغالزایی در تمام بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه از جمله سیل وشیوع ویروس کرونا با اقدامات جهادی در کنار هموطنان بوده‌اند.

بسیج نماد مجاهدت و خدمت به مردم در سازندگی و محرومیت زدایی 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در پیام خود آورده است: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ یادآور یکی از هوشمندی‌ها و تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری بوده و تشکیل این سازمان یکی از الطاف خداوند و برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ادامه داده است: این مجموعه خدمت‌گذار علاوه بر انجام رسالت‌های بزرگ خود در مسیر آبادانی و خدمت به محرومان در ترویج و گسترش زندگی جهادی در بین جوانان و نوجوانان بسیار اثرگذار بوده است.

در این پیام آمده‌است: در طول این چند سال که کشور با مشکلاتی از قبیل زلزله، سیل، مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا روبرو بوده، بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه واکنش سریع به میدان آمده و توانسته با سازماندهی گروه‌های جهادی بر بسیاری از مشکلات غلبه کند و همواره تهدیدها را به فرصتها تبدیل کرده است.

در این پیام، ارتقاء کیفیت و گسترش فعالیت‌ها، توجه به خدمت رسانی‌های یدی و ابتدایی در کنار ارتقای علمی و فکری جهادگران، همگانی کردن شعار "خدمت رسانی برای تحقق پیشرفت و عدالت"و توجه به اخلاق نیکو را به گروه های جهادی توصیه شده است.

۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.