به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملک حسینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌های امسال این کمیته بر اساس ۹ شاخص هدف گذاری شده که متناسب با هر دستگاه برنامه‌های لازم و مناسب تدوین شده است.

وی گفت: از جمله برنامه‌های امسال در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی می‌توان به کمک به راه اندازی مراکز اشتغال و ارائه تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته معرفی شده و یا خانواده آنان و تدوین دستورالعمل‌های مربوط و اختصاص حداقل ۵ درصد از تخصیص اعتبارات سالانه مربوط به اشتغال اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: تدوین و اجرای صلاحیت حرفه ای سمن‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها که یکی از برنامه‌های کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی است، می‌تواند در حوزه مبارزه با مواد مخدر مؤثر واقع شود.

وی توانمندسازی و اشتغال زنان معتاد بهبودیافته و افراد تحت تکفل آنان و ارائه خدمات حمایت‌های اجتماعی به آنان با اولویت مشاغل خانگی از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال جاری برشمرد.

ملک حسینی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال جاری فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با اعتیاد و حمایت از خانواده بهبودیافتگان و حمایت از گسترش مراکز درمان اعتیاد توسط سمن‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.