به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی سید «حسن حسینی» افزود: تصمیم تدریجی در بازگشایی هتل و آژانس های مسافرتی استان مصوبه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان است.

وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی این تاسیسات نظارت‌های بهداشتی با قوت بیشتری از سوی ناظران معاونت گردشگری و سایر دستگاه‌های ناظر اعمال می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: امید است گردشگری به زودی همچون گذشته در ایران و دنیا به حالت قبل باز گردد.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ترددهای بین استانی آغاز شده، افزود: در این ایام نظارت بر فعالیت‌های گردشگری با توجه ویژه به‌سلامت مردم، هدف و اولویت اصلی ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و مراکز اقامتی در صورت تمایل می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی ابلاغ‌شده خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های گردشگری اکوتورسیم در استان مرکزی در این فصل بسیار متنوع است و این سرزمین ناشناخته یکی از مناطق بکر ایران در صنعت گردشگری اکوتوریسم محسوب می‌شود.

حسینی افزود: استان مرکزی مراسم آئینی سنتی مذهبی دیرینه دارد و خیلی از این آیین‌ها از گذشته‌های دور به ما رسیده است، همین قدمت بالا بر جذابیت این آیین‌ها افزوده و خیلی از گردشگران تمایل دارند آن را از نزدیک مشاهده کنند.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به این صنعت در استان مرکزی شد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.