« ابوالفضل مرتضیان » روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خمین افزود: شهروندان خمینی پارسال پنج میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال عوارض کسب و پیشه پرداخت کردند که این رقم ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
شهردار خمین با اشاره به رشد ۳۷ درصدی پرداخت عوارض نوسازی در سال گذشته ادامه داد: شهروندان خمینی پارسال پنج میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند.
مرتضییان، عوارض پسماند را هشت میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال بیان کرد و گفت: پرداخت این عوارض در خمین ۴۳ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: ۳۹ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال پارسال در قالب جرائم به شهرداری خمین پرداخت شد.
شهردار خمین، عوارض شهرداری را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری دانست و گفت: پرداخت عوارض شهری باعث خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر شهرداری به شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۷۳ هزار و ۳۳۰ متر مربع از املاک شهر خمین پارسال تملک و تفکیک شده است و ۱۱۳ هزار و ۳۴۱ مترمربع از آن تفکیک اراضی است.
شهردار خمین تصریح کرد: ۵۴ هزار و ۳۱۸ مترمربع از این املاک در طرح تعریض خیابان‌های تهران، شریعتی، خیابان احمدآباد واقع هستند که ۵۳ هزار و ۳۶۱ مترمربع از آن برای بهبود محیط بافت‌های قدیمی شهر تملک شده است.
مرتضیان اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر به منظور تملک‌ها توسط شهرداری خمین هزینه شده است.
وی گفت: تملک اراضی به منظور تعریض خیابان یا احداث بلوار و خیابان جدید یکی از هزینه‌های مهم شهرداری است که برای طرح‌های عمرانی و خدمات‌دهی به شهروندان انجام می‌شود.
شهردار خمین با اشاره به تهیه ۲۰ سند تک برگی برای املاک شهرداری در سال گذشته افزود: ۵۶ فقره پرونده حقوقی در شهرداری خمین مطرح شد که ۲۵ فقره پرونده مختومه شده است.
مرتضیان با اشاره به اینکه ۵۲۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری خمین به طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده اظهار داشت: تهیه نقشه هوایی شهری، طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیک شهری، احداث ساختمان موتوری، ساماندهی جمعه بازار و رودخانه خمین از طرح‌های عمرانی شهرداری در سال جاری است. 
وی یادآور شد: شهرداری‌ها سالانه باید ۲۰۰ نوع خدمت در زمینه های ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری، حمل‌و نقل عمومی، آسفالت معابر، تنظیف و تسطیح معابر و خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله و فرهنگ‌سازی شهروندی به شهروندان ارائه دهند.
شهردار خمین گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی عسل و دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در این شهر پس از شکست کامل بیماری کرونا از اقدامات مهم مدیریت شهری در سال جاری است.  
مرتضیان افزود: عملیات اجرایی پیست اسب سواری خمین آغاز شده و سه میلیارد ریال برای احداث آن برآورد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ کارگر فصلی در خمین شناسایی شده، اضافه کرد: ساماندهی این کارگران در خانه کار گر این شهر و تهیه بانک اطلاعاتی از تخصص آنها در دستور کار اداره فرهنگی خمین است. 

شهردار خمین گفت: مدیریت شهری در روزهای نخست پارسال درگیر سیل و در روزهای پایانی سال که زمان خوبی برای وصول مطالبات شهرداری بود، درگیر ویروس کرونا شد.
مرتضیان اضافه کرد: به منظور گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر ۱۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده و هفت هزار ساعات کارگر در این اقدام مشارکت کردند. 
وی، برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری را از اقدامات امسال مدیریت شهری خمین بیان کرد و افزود: شهرداری خمین بخش‌های بازیافت، فضای سبز و خدمات شهری، آرامستان و پسماند را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۷۰ هزار نفر جمعیت شهری است.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.