به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز پنج شنبه پس از انتصاب به عنوان رئیس کل دادگستری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: هر مدیریت جدیدی با تغییر و تحول همراه است اما بنده سعی دارم این تغییر در نگرش، باور و عملکرد صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که با نگاه مردمی بر اساس تغییر و تحول در مدیریت دستگاه قضا سطح رضایتمندی مردم افزایش و به دنبال آن اعتماد عمومی به نظام اسلامی افزایش یافته است، باید این نگاه تحولی به مدیران پایین دست هم انتقال پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از نگاه‌های رئیس دستگاه قضا کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا بود و برای نظام اسلامی ورود سالانه ۱۵ میلیون پرونده به دستگاه زیبنده نیست.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: با کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا با اتقان آرا مواجه خواهیم بود و دیگر ماده ۴۷۷ نخواهیم داشت و قضات فرصت بیشتری برای بررسی سایر پرونده‌ها پیدا می‌کنند. اگر در ورودی به دستگاه قضائی کاهش وجود داشته باشد، جلوگیری از اطاله دادرسی محقق می‌شود.

وی افزود: آزادی زندانیان و اعطای مرخصی به تعدادی از آن‌ها در این شرایط سخت بیماری کرونا اقدام بسیار خوبی بوده است بالعکس کشورهایی که از حقوق بشر دم می‌زنند هیچ ارزشی برای زندانیان قائل نیستند.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: منظم سازی مجموعه‌های دادگستری استان و کاهش پرونده‌های معوق، استفاده از دادرسی الکترونیک در توسعه واحد انفورماتیک از دیگر برنامه‌های بنده در اداره کل دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اجرایی کردن شعار مهم امسال و کلام رهبر معظم انقلاب نسخه شفابخش حل مشکلات است. اگر درصدد فائق آمدن بر مشکلات کشور هستیم باید به کلام ایشان مراجعه کنیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به شاخص‌های اقتصادی توجه دارند، تاکید کرد: رهبرمعظم انقلاب در شعار رونق تولید فاکتور خاصی را اشاره نکردند اما در شعار امسال تاکید کردند باید اثرات آن در زندگی مردم محسوس باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.