آتش پاد دوم «مسعود آقازیارتی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آتش‌نشانان اراک پارسال سه هزار و ۱۴۰ عملیات مختلف حوادث و آتش‌سوزی را انجام دادند.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان این سازمان، یک‌هزار و ۷۶۴ عملیات مربوط به آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۳۷۶ عملیات در زمینه حوادث دیگر بوده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: یکی از علل مهم در افزایش حوادث آتش‌سوزی سال گذشته، حریق در عرصه های طبیعی، با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان بود.

آقازیارتی تصریح کرد: پارسال ۷۷۳ مورد دستورالعمل ایمنی نیز توسط آتش‌نشانان این سازمان صادر شد که از این تعداد، ۴۴۶ دستورالعمل برای اماکن مسکونی، ۳۲ مورد تجاری، ۹ مورد صنعتی، ۱۳ مورد اداری، ۵۶ مورد خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز آموزشی، ۸۰ مورد مراکز تحت پوشش بهزیستی، ۱۲ مورد مراکز تفریحی و پارک‌ها، ۷۵ مورد کارگاه‌های ساختمانی و نا ایمن، ۳۹ مورد نصب آسانسور و ۱۱ مورد مربوط به موکب‌ها و حسینیه‌ها بوده است.
وی بیان کرد: ۳۲۸ مورد نیز نقشه‌های تاسیسات، برق و مکانیک اماکن تجاری، مسکونی، تفریحی، درمانی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و تاییدیه برای آنها صادر شد.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اضافه کرد: پارسال ۱۰۵ مورد درخواست کارشناسی و علت حریق به این سازمان  واصل شد که پس از بررسی‌های لازم، نتیجه توسط این کمیته صادر و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
آقازیارتی گفت: با شیوع ویروس کرونا در جامعه و به تبع آن در شهر اراک، آتش نشانان دوشادوش دیگر همکاران شهرداری در ستاد ملی مبارزه با این ویروس نسبت به ضدعفونی و گندزدایی شهر اقدام کرده و همچنان نیز علاوه بر وظایف ذاتی خود در این جبهه نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این کلانشهر بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی ‌می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.