آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه استان مرکزی در اراک افزود: خیران هر چه در توان دارند در اجرای این طرح خداپسندانه به کار گیرند.

وی بیان کرد: طرح مواسات و همدلی مومنانه لبیک به ندای رهبری است و این امر در استان مرکزی آغاز شده و امید است این استان کارنامه درخشانی در این طرح داشته باشد.

امام جمعه اراک ادامه داد: اجرای این طرح برای کمک به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا است و این افراد آبرومند هستند و در شناسایی آنها باید دقت ویژه صورت گیرد تا بسته‌های معیشتی تهیه شده به دست نیازمندان واقعی برسد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: اجرای این طرح به طور قطع موجب خوشحالی خداوند، امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و آمرزش و شادی روح درگذشتگان می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح مواسات گداپروری نیست، و بسته‌های تهیه شده یک هدیه برای ماه مبارک رمضان است و باید تلاش شود تا علاوه بر بسته‌های موادغذایی یک کارت هدیه نیز به این افراد اهدا شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی افراد و اصناف آسیب دیده از کرونا امری ضروری است زیرا بیشتر این افراد عضو نهادهای حمایتی نیستند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: بردادران دینی نسبت به یکدیگر مسوولند و باید در مشکلات به یکدیگر کمک و یاری دهند.

وی، از اقشار مختلف مردم، کادر درمانی و بهداشتی، پرستاران، متخصصان و خیران، ارگان‌ها، نهادها، سپاه، بسیج، ارتش، تشکل‌های مردمی و همه افرادی که تاکنون در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی فعالیت داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تلاش‌های زیادی در طول حدود ۲ ماه گذشته در این استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

سید «علی آقازاده» افزود: تاکنون بر اثر این بیماری شمار زیادی از مردم و مشاغل دچار آسیب شده‌اند که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی حکیمانه و ارزشمند خود در نیمه شعبان، خواستار اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه شدند که در این راستا با هدایت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ۱۰۰ هزار بسته معیشتی هدفگذاری شده است.

وی بیان کرد: شناسایی افراد آسیب دیده در این طرح امری ضروری است و باید همه توان‌برای شناسایی این قشر به کار گرفته شود تا بسته‌های تهیه شده به دست افراد مورد نظر برسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در حدود ۲ ماه گذشته بسته‌های معیشتی و بهداشتی زیادی توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف این استان تهیه شده اما این ۱۰۰ هزار بسته در راستای اجرای طرح مواسات است.

آقازاده اظهار داشت: در اجرای این طرح باید دقت شود تا افرادی که تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند در اولویت قرار گیرند و به واقع افراد آسیب دیده به واسطه بیماری کرونا باشند.

در نشست طرح مواسات و همدلی مومنانه استان مرکزی در خصوص نحوه توزیع و شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی بحث و تبادل نظر شد.

استان مرکزی 12 شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان نخستین مورد ویروس کرونا اول اسفندماه سال ۹۸ در شهر اراک به ثبت رسیده است.

تاکنون یک‌هزار و ۴۸۹ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.