به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر یکشنبه در نشست با سمن‌های جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در اراک اظهار داشت: اداره کشور در این شرایط بسیار دشوار است و هر چند ماه یک بار کشور درگیری بحران طبیعی و غیر طبیعی است که در رأس آن موضوع تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: کشور به سبب تحریم از منابع مالی خوبی برخوردار نیست که بتواند در بسیاری از بخش‌های مختلف هزینه کند. فروش نفت خام و در بحران کرونا تأمین دارو توسط آمریکایی‌ها در تحریم قرار دارد. حتی تهیه آنتی ویروس برای جوانان جهاد دانشگاهی برای تولید کیت آزمایشگاهی بسیار مشکل بود اما امروز کیت آزمایشگاهی کرونا توسط جوانان جهاد دانشگاهی استان در عرض ۱۵ دقیقه تهیه و روزانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار عدد تولید می‌شود و امروز با وجود فشارهای تحریمی هوش و استعداد کار خود را انجام می‌دهد.

استاندار مرکزی ضمن تشکر از تلاش‌های سازمان‌های مردم نهاد در مواجهه با بحران‌های سیل، زلزله و کرونا در استان گفت: اگر تلاش‌های جوانان استان نبود دستیابی به نقطه ایمن کنونی امکان پذیر نمی‌شد.

آقازاده افزود: میانگین بهبودی مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا ۳۰ درصد، در ایران ۵۰ درصد و در استان به ۷۱ درصد رسیده است و بیش از یک هزار نفر از بیماران مبتلا به ویروس استان بهبود پیدا کردند که نتیجه تلاش‌های کادر درمانی در جبهه سلامت، مردم، خیرین و در رأس آن جوانان می‌باشد.

وی عنوان کرد: در کشور نزدیک به ۸۷ درصد از جمعیت ۸۳ میلیون نفری در طرح غربالگری مشارکت کردند در حالی که در استان بیش از ۹۰ درصد مردم در این طرح مشارکت داشتند و این موفقیت‌هایی است که در عین ناباوری جهان توسط جوانان با استعداد به دست آمده است.

استاندار مرکزی گفت: در روزهای نخست شیوع این بیماری استان مرکزی دومین استان از نظر میزان مرگ و میر، تعداد مبتلایان و کمبود تخت بیمارستانی بود اما امروز با همین اقدامات در جایگاه دوازدهم و سیزدهم قرار دارد.

آقازاده اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار شغل پایدار نسبت به سال ۹۷ در سال گذشته در استان مرکزی ایجاد شده است و ۷۶ درصد معوقات حقوق کارگران استان نسبت به سال ۹۷ کاهش پیدا کرد و در سال جاری این موضوعات پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.