این افراد که تعداد آنان در حدود ۵۰ نفر  برآورد شده نسبت به اجرا  نشدن مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگشت نزدن چک‌ها گله کردند و خواستار حل مشکل از سوی مسوولان امر شدند.

فرماندار اراک در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بانک‌ها باید به دلیل شرایط پیش‌آمده و تعطیلی اصناف، چک‌های کسبه و اصناف را تا سه ماه نگه دارند اما گویا این مصوبه اجرایی نشده و تعدادی از چک‌های کسبه اراک در بانک‌ها ورقه خورده است و مشکلات این قشر مضاعف‌تر شده است.

«حسین بختیاری» افزود: انتظار است برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش‌آمده، همه همکاری کنند و شرایط کشور و مردم در این زمان درک شود و مصوبات به صورت دقیق اجرا شود.

وی بیان کرد: اصناف و کسبه شهرستان اراک تاکنون همکاری خوبی در راستای مقابله با شیوع  ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای کسب و کار خود داشته‌اند و مشکلات این قشر فردا (یکشنبه) با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی مطرح و پیگیری می‌شود.

فرماندار اراک عنوان کرد: این قشر با وجود ضررهای زیاد اقتصادی اعتراضی نسبت به تعطیلی صنف و واحد کسب و کار خود ندارند اما به فکر حفظ آبروی چندین ساله خود در بازار هستند.

نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و پس از آن در چند نوبت و با تصمیم مسوولان؛ برخی از کسب و کارها تعطیل شدند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.