سید« علی آقازاده » روز چهارشنبه در جمع کادر درمانی و مسوولان این شهرستان در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر افزود: مدیریت این شهرستان در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و کاهش فوتی های ناشی از این بیماری نسبت به جمعیت و امکانات درمانی قابل قبول و تقدیر است.
وی بیان کرد: این موفقیت نتیجه تعامل مسوولان دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد، خیران و جوانانی است که به شکل خودجوش برای حفظ سلامت مردم شهرستان تلاش کردند.
استاندار مرکزی ادامه داد: انتظار می رود مدیریت شیوع ویروس کرونا در خمین با همکاری صمیمانه مردم مانند ۵۰ روز گذشته در نیمه دوم مسیر مبارزه با این مهمان ناخوانده در زادگاه امام راحل ادامه پیدا کند.
آقازاده کرونا را بزرگترین بیماری همه گیر قرن ۲۱ دانست و اظهار داشت: با تلاش صادقانه و دلسوزانه کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران زمان زیادی تا شکست کامل این ویروس  که آسیب‌های بسیاری به اقتصاد دنیا و کشور ایران وارد کرده، باقی نمانده است.
وی با بیان اینکه ایران دومین کشوری است که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرد، تصریح کرد: برخلاف نگرانی‌های ملی در روزهای نخست شیوع این بیماری با عزم راسخ خیران و مردم در میان حیرت بسیاری از دولت‌ها و شرایط تحریم و امکانات اندک توانستیم این بیماری را مدیریت کنیم.
استاندار مرکزی گفت: امروز سازمان بهداشت جهانی از تجربیان ایران در مبارزه با کرونا برای کنترل این بیماری در کشورهای پیشرفته اروپایی استفاده می‌کند.
آقازاده افزود: حدود ۵۰ روز از ثبت اولین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی گذشته و با همکاری مردم موفق به مدیریت این بیماری را در استان شدیم اما تا شکست کامل و ریشه‌کن شدن آن به همراهی بیش از پیش مردم نیاز است.
وی، همبستگی را سبب کارنامه موفق استان در مبارزه با کرونا بیان کرد و ادامه داد: این همبستگی باعث شده که در جریان حوادث مختلف به مردم آسیبی وارد نشود.
استاندار مرکزی گفت: اگر همکاری مردم، مدافعان جبهه سلامت و بیماران نبود، امکان مدیریت و کنترل فعلی بر بیماری کرونا وجود نداشت.
آقازاده تصریح کرد: اکنون در نیمه راه مبارزه با کووید ۱۹ هستیم و در نیمه دوم راه نیز با تعامل و همدلی می‌توان در کمتر از یک ماه آینده این بیماری را شکست داد.
وی افزود: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در تجهیزات پزشکی و لباس مخصوص پرستاران کمبود وجود داشت اما با حضور مردم  و ورود دستگاه‌های مختلف این کمبودها رفع و تجریه بسیار بزرگی در مقابله با این بیماری نصیب کشور شد.
آقازاده با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه نظام یادآور شد: امید به خدا و تکیه به نیروی انسانی داخلی، بسیاری از مشکلات در مبارزه با ویروس کرونا حل شد و تا کنون از طرف هیچ سازمان جهانی برخلاف قول‌هایی که دادند حتی یک سنت به ایران کمک نشده است. 
وی گفت: در ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، التهابات سخت تر از کرونا در کشور وجود داشته و نظام اسلامی با سلامت و اقتدار از تمام آنها عبور کرده است.
استاندار مرکزی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا ایران از نظر ابتلا به این بیماری و فوتی‌های ناشی از آن در جایگاه دوم دنیا قرار داشت اما امروز کشورهای تحریم کننده که بلندگوهایشان که علیه نظام اسلامی تبلیغات می کنند، در پنج جایگاه نخست شیوع کرونا هستند.
آقازاده تصریح کرد: آمریکا در رتبه نخست شمار مبتلایان به ویروس کرونا است و نیویورک در بین ایالت‌های این کشور هر روز در افزایش مبتلایان و فوتی ها رکورد می‌زند.
وی گفت: افزایش شمار مبتلایان در کشورهای پیشرفته دنیا بی کفایتی دولت‌هایی را نشان می دهد که فقط ادعای مدیریت جهانی دارند. 
استاندار مرکزی تاکید کرد: مردم و اصناف مختلف مانند روزهای گذشته در تعطیلات پایان هفته و روز میلاد امام زمان(عج) برای حفظ سلامت خود و خانواده مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کنند.

همدلی سفیدپوشان جبهه سلامت غیرقابل انکار است
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز شمار مبتلایان کووید ۱۹و فوتی های ناشی از این بیماری در خمین قابل قبول دانست و گفت: همدلی مسوولان، مردم  و سپید پوشان عرصه سلامت سبب کنترل ویروس کرونا در این شهرستان شده است.
دکتر « مجتبی دیده دار» افزود: در روزهای نخست شیوع این ویروس، بیمارستان خمین با  کمبود لباس مخصوص پرستاران مواجه بود و از ظرفیت واحدهای تولیدی شهرستان و بومی سازی در تامین لباس مورد نیاز استفاده شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد جمعیت خمین غربالگری سلامت شدند، بیان کرد: نظام پزشکی نگران شیوع ویروس کرونا در هفته های آینده است و همراهی مردم در رفع این نگرانی تاثیرگذار است.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هزینه‌های مصرف شده در مبارزه با کویید ۱۹  و درمان بیماران از بودجه این دانشکده است و به تخصیص بودجه‌های استانی به دانشکده برای کنترل ویروس کرونا  نیاز است.
استاندار مرکزی در سفر یک روزه به خمین از کنترل ورودی خمین به اراک بازدید و با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان از کادر درمانی بیمارستان این شهرستان تجلیل کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا اسفندماه سال ۹۸ پس از قم، در اراک به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.