سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا سال گذشته از گمرکات استان مرکزی به ارزش یک میلیارد دلار به ۸۳ کشور جهان صادر شد.
وی اظهار داشت: در این مدت حدود ۱۸۰ هزار تن کالا شامل مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز خط تولید به ارزش حدود ۴۷۰ میلیون دلار از ۵۸ کشور جهان به استان وارد شده است.

استاندار مرکزی افزود: تراز تجاری استان در سال گذشته همچنان مثبت بوده و میزان صادرات بیش از ۲ برابر واردات بوده است.

آقازاده افزود : سال ۹۸ با تلاش فعالان اقتصادی و مدیران دولت تدبیر و امید، حجم مبادلات تجاری استان مرکزی نسبت به سال ۹۱ به حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع حجم تجارت خارجی استان مرکزی به میزان ۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود یک و نیم میلیارد دلار است که در تاریخ اقتصاد استان رکوردی بی‌سابقه به حساب می‌آید.

استاندار مرکزی گفت: شاخص‌های اقتصادی استان مرکزی در پایان سال گذشته نشان می دهد که با تلاش فعالان اقتصادی و مدیران استان شعار «رونق تولید» در این استان عملیاتی شده و در سال «جهش تولید» نیز این روند کماکان ادامه دارد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند و این استان به قطب چهارم صنعت کشور مشهور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.