به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی پیرامون شعار جهش تولید و برنامه‌های استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی فرمودند شعار رونق تولید در سال ۹۸ محقق شد و این مهم بر مبنای آمار و شاخص‌هایی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

وی ادامه داد: تمام شاخص‌های اقتصادی در استان مرکزی نشان دهنده تحقق شعار رونق تولید از نظر حجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی و میزان تولید در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن طی سال گذشته بوده است و می‌توان گفت در حال حاضر به خود باوری تحقق رونق تولید در شرایط سخت دست پیدا کردیم که می‌تواند به کمیت و کیفیت تولید بیفزاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب نباید تنها به اقدامات انجام شده سال گذشته در راستای تحقق شعار رونق تولید بسنده کرد بلکه باید به تفکر دیگری در زمینه تولید دست پیدا کرد تا با تقویت خودباوری امکان جهش تولید به وجود آید.

فرخی افزود: جهش تولید به معنای برداشتن یک قدم بزرگ و انجام کاری متفاوت است یعنی با توجه به اقدامات انجام شده حوزه اقتصادی و خود باوری ملی در گذشته می‌توان افق دید، نوع نگاه و تولیدی متفاوت را شاهد بود.

وی بیان داشت: مخاطب شعار جهش تولید تنها دولت و مسئولین نظام نیستند بلکه تمامی اقشار جامعه هستند و باید گفت نظام و حاکمیت باید با رفع موانع تولید و صدور مجوزهای لازم شرایط را برای بهبود فضای کسب و کار فراهم سازند.

فرخی گفت: تحریم‌های ظالمانه یکی از دلایل ناملموس بودن بهبود شاخص‌های اقتصادی استان در زندگی مردم بوده‌است زیرا در اثر این تحریم‌ها هزینه‌های تهیه مواد اولیه و جا به جایی پول افزایش و بازارهای هدف نیز کاهش یافته وهمچنین هزینه‌های بسیاری برتولیدکنندگان تحمیل شده است و امکان کاهش هزینه‌های تولید برای آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.