به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سرهنگ «محمد خسروی» افزود: گزارش مردمی از انجام شبانه حفاری غیرمجاز در حریم تپه روستای نظام آباد فراهان دریافت شد که عوامل یگان حفاظت به‌سرعت در محل حاضر شدند و افراد خاطی را دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: در این عملیات ۲ دستگاه خودرو سواری همراه با ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه موتور برق، چکش برقی، دبل، طناب، بیلچه، سیم سیار و لامپ روشنایی کشف و ضبط شد و افراد دستگیر شده به‌منظور پیگیری روند قانونی پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.
فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی که بیشتر ادارات و ارگان‌ها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل است فعالیت‌های حفاظتی و گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ادامه دارد و به‌صورت شبانه‌روزی  در استان خدمات ارایه می‌کنند.
سرهنگ خسروی افزود: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱_۰۸۶ در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص حفاری‌های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی، تجاوز به حریم آثار تاریخی است.

فراهان یکی از شهرستان‌های ۱۲گانه استان مرکزی است که دارای ۲ بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین است و  ۲۸ هزار و ۹۹۴ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.