به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنج شنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس طرح مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا که به استان‌ها ابلاغ شده است، مقرر شد از هفته آینده اقدامات سختگیرانه‌تری از سوی ستاد قرارگاه پدافند زیستی استان اعمال شود.

وی ادامه داد: تمامی مبادی ورودی و خروجی استان از هفته آینده تحت کنترل کامل قرار می‌گیرد و اجازه ورود خودروی غیر بومی به استان داده نخواهد شد و تنها خودروهای خدمات رسان و سوخت رسان تردد می‌کنند، در این راستا از فردا شب تیم‌های عملیاتی با استقرار در ۲۴ معبر استان تمامی مبادی ورودی و خروجی استان را کنترل می‌کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شهرداری‌ها باید در ارتباط با تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرها اقدام کنند.

آقازاده تاکید کرد: امسال در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا مراسم سیزده بدر رانخواهیم داشت و راه‌های ورودی به مجتمع‌های طبیعت گردی و گردشگری استان بسته خواهد بود و فرمانداران بایستی به این موضوع نظارت و منع ترددها را در این اماکن در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: عبور و مرور خودروها از ۱۱ لغایت ۱۳ فروردین ماه سال جاری در سطح شهرهای استان ممنوع خواهد بود و در صورت عدم رعایت این موضوع جرایم لازم برای رانندگان خودروها منظور و با آن‌ها برخورد می‌شود بنابراین باید مردم در راستای پیشگیری از شروع کرونا در منازل خود بمانند.

استاندار مرکزی گفت: ادارات در هفته آینده با حداقل نیرو فعالیت می‌کنند و از مردم انتظار می‌رود حدالامکان کمتر به ادارات مراجعه کنند.

آقازاده گفت: تاکنون ۶۲۶ نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان یعنی ۶۳ درصد بهبود پیدا کردند و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی افزود: نزدیک به ۸۳۰ هزار نفر (۶۰ درصد) از جمعیت استان مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: از روز گذشته استان مرکزی از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه نهم قرار گرفته است و شرایط تثبیت نسبت به این ویروس در استان حکایت دارد، اگر بتوان این روند را حفظ کرد موج دوم این بیماری تأثیر چندانی در استان نمی‌گذارد اما در صورت عدم رعایت این موضوع به استان‌های اول و دوم درگیر موج دوم این ویروس تبدیل خواهیم شد.

آقازاده گفت: در حال حاضر در تأمین کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم استان مشکلی وجود ندارد و ذخیره سازی مناسب کالاها در انبارها برای سه الی چهار ماه آینده انجام شده است.

وی افزود: تنها مشکل در توزیع کالاهای اساسی و تجمع مردم در مراکز خرید است و بایستی در فروشگاه‌ها تفکیک کالا به منظور جلوگیری از تجمع صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.