حجت الاسلام «صفر قربانپور» در گفت و گو با ایرنا، افزود: تا کنون ۱۰ مسجد شاخص شهر اراک از قبیل المهدی، باب‌الحوائج محله منق آباد، مسجد امام حسین(ع) شهرک حمید و مساجد شهرک‌های هجرت، بعثت و الغدیر اراک ضدعفونی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هر قشری برای کنترل و جلوگیری از ویروس کرونا سهیم است، تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز با ظرفیت طلاب و مداحان آمادگی کامل برای نقش‌آفرینی در این حوزه را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: «پویش به توان ما» از سازمان تبلیغات اسلامی به اداره کل استانی ابلاغ شده و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای مقابله با گسترش کرونا استفاده شود.

حجت‌السلام قربانپور ادامه داد: راه‌اندازی و تجهیز یک کارگاه تولید ماسک در شازند و توزیع ۲ مرحله ماسک به تعداد ۱۵ هزار عدد و توزیع ۱۵ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده و آغاز به‌کار ایستگاه سلامت و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در نقاط مختلف استان مهمترین اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

وی افزود: اطلاع رسانی و ارایه آموزش‌های لازم به روحانیون مستقر در محله‌ها و روستاها و امامان محله، اطلاع‌رسانی پیامکی، چاپ بنر، بازدید روحانیان از مراکز درمانی به خصوص بیمارستان آیت الله خوانساری، توزیع بسته‌های غذایی و ضدعفونی کننده در مراکز درمانی از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مقابله با ویروس کرونا است.

براساس آخرین آمار بیش از ۶۰۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.