«منوچهر توسطی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان، هر یک از واحدهای اقتصادی اقدام با تامین موادضدعفونی کننده و ماسک کردند که برای ساماندهی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان، ستاد مقابله با این ویروس در اتاق بازرگانی تشکیل و کمک‌های فعالان اقتصادی را جمع‌آوری و در نقاط مختلف استان توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: از تمامی فعالان صنعتی، بازرگانی، معادن و کشاورزان استان انتظار می‌رود هر امکان و ظرفیتی که برای ریشه‌کن سازی ویروس کرونا در اختیار دارند به کار گیرند چرا که در صورت غفلت و کم‌کاری باید هزینه‌های سنگینی را حتی در کوتاه مدت پرداخت کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان، چندین مرحله الکل و مواد ضدعفونی کننده از سوی این اتاق در نقاط محروم شهری و روستایی استان توزیع و اکنون نیز تولید اقلام بهداشتی برای تامین نیاز بیمارستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

توسطی اظهار داشت: یک کارگاه تخصصی تولید ماسک و روپوش با همکاری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی استان مرکزی و با بکارگیری ۱۵۰ نفر تجهیز شده که بدون شک گام بلندی در راستای تامین اقلام بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی اگرچه فرآیند تولید را با چالش مواجه کرده و کمبود اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده از یکسو و رعایت فاصله ۲ و نیم متری کارگران با یکدیگر از سوی دیگر فعالیت را سخت کرده، اما تاکنون تاثیری بر صادرات استان نداشته و گواهی‌های صادراتی همچنان از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی صادر می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: مشکلات و مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا در تولید تاثیر منفی داشته و مراودات مالی، پرداختی‌های پرسنل، انجام تعهدات و برنامه‌ریزی‌ها برای آینده را سخت دچار مشکل کرده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.