«علی‌اکبر کریمی» روز شنبه در نشست با مدیران حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی افزود: خیران در حال حاضر در تامین ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی در کنار مسوولان و ستاد پیشگیری از شیوع کرونا قرار دارند

ویبا یادآوری فعالیت خیران سلامت استان مرکزی و شهرستان اراک در تولید ماسک خاطرنشان کرد: هزاران ماسک برای رفع نیاز مردم به این محصول به صورت روزانه توسط خیران، در مرکز آموزش عالی دختران اطهر تولید و در بین مردم توزیع می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ضدعفونی روزانه خیابان‌های شهر اراک توسط شهرداری گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهر دارد.

وی  با تاکید بر ضرورتحذف مسافرت‌های نوروزی و خودداری از تجمع‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی، خودداری از رفت و آمدهای غیرضروری و اجرای ‌مصوبات قرارگاه زیستی از جمله مهم‌ترین عوامل مقابله با این بیماری است.

وی ادامه داد: با توجه به مجاورت استان مرکزی با قم  که کانون  اصلی این این بیماری بوده است، باید هرگونه رفت و آمد از این شهر تحت کنترل جدی قرار گیرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.