«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم این استان نیز همکاری خوبی در راستای مقابله با این ویروس داشته‌اند اما انتظار است این مهم لحظه به لحظه بیشتر شود و تا حد امکان در منازل بمانند و در صورت نیاز و حضور در اماکن عمومی به توصیه‌های پزشکی توجه ویژه داشته باشند و با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز، انتظار است مردم استان مرکزی از سفرهای غیرضرور بپرهیزند.

وی بیان کرد: ویروس کرونا چند بعدی است که بخش اصلی آن درمان و اقدامات پیشگیرانه است و در استان مرکزی از زمان مشاهده نخستین مورد مثبت تاکنون همه تلاش‌ها برای درمان مبتلایان به این ویروس گرفته شد.

اکرمی گفت: بخش مهم دیگر، رعایت موازین بهداشتی است که در این راستا نیز گام‌های بلندی برداشته شده و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها همت مضاعفی را به کار گرفته‌اند و مناطق مختلف را به صورت مستمر ضدعفونی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد:  آموزش، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی از دیگر ابعاد مهم در راستای مقابله با این ویروس است که در این خصوص نیز اقدامات مناسبی در این استان صورت گرفته است.

اکرمی تاکید کرد: استان مرکزی پس از نخستین هشدارها برای احتمال ورود ویروس کرونا به ایران، نشست قرارگاه پدافند زیستی خود را در ششم بهمن ماه امسال برگزار کرد و تصمیمات لازم به دستگاه‌های مربوطه اتخاذ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در ۲ اسفندماه جاری و روز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، استان مرکزی پیشنهاد دهنده حذف اثر انگشت در فرآیند انتخابات بود و در این روز نیز الکل و موادضدعفونی کننده لازم در اختیار تمام شعب استان قرار گرفت.

اکرمی اضافه کرد: تاکنون ۲۰ نشست قرارگاه زیستی در مرکز استان و ۱۲۰ نشست در شهرستان‌ها برگزار شده است و در این نشست‌ها تصمیمات مناسبی برای مقابله با این ویروس گرفته و در حال اجرا است.

وی گفت: استان مرکزی در نخستین اقدام خود بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را برای درمان مبتلایان به این ویروس مجهز کرد و یک بیمارستان درساوه نیز به این امر اختصاص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در هفته گذشته مشکلاتی در خصوص کمبود موادضدعفونی و الکل در سطح این استان وجود داشت اما هم‌اکنون این مشکل نیز رفع شده است.

اکرمی عنوان کرد: استان مرکزی خود تولیدکننده ماسک‌های یک بار مصرف است و تدابیری اتخاذ شده تا ماسک‌های تولیدی این استان در صورت تامین نیاز استان مرکزی و مازاد به استان‌های دیگر ارسال شود.

وی تصریح کرد: مرزبانی زیستی به صورت پایش و تب سنجی مسافران در ورودی برخی شهرها از جمله اراک، ساوه، تفرش، آشتیان و دلیجان در استان مرکزی در حال انجام است و موافقت مدیران با دورکاری کارمندان، افزایش ظرفیت‌های تولید الکل و مواد ضدعفونی، همکاری دستگاه قضایی و زندان در خصوص زندانیان، فعالیت تیم های مشترک بازرسی سازمان صمت، علوم پزشکی و تعزیرات برای کنترل عرضه و قیمت محصولات، استفاده از ظرفیت سمن‌ها از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با این ویروس در استان مرکزی است.

بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی ۱۴۹ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد،  ۳۶ نفر مبتلا به کووید۱۹ در اراک، ۴۵ بیمار در ساوه و زرندیه، ۲۱ بیمار در دلیجان،۱۰ بیمار در خمین، ۱۱ بیمار در محلات، چهار بیمار در آشتیان، هفت بیمار در تفرش، هشت بیمار در فراهان، ۲ بیمار در شازند، چهار بیمار در کمیجان و یک بیمار در خنداب است.

در مجموع ۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند و شمار بیماران فوتی این استان نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تاکنون به ۱۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.