حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی مهدوی اطهر» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۴۹ زوج امسال برای حضور در ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های این استان ثبت نام کردند که ۳۵۵ زوج در این آیین حضور دارند.

وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های ازدواج دانشجویی با هدف تحقق ازدواج آگاهانه، آسان، به هنگام و پایدار انجام می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان مرکزی از برگزاری آیین ازدواج دانشجویی چهار دانشگاه اراک، علوم پزشکی، صنعتی و پیام نور این استان در روز چهارشنبه سیهم بهمن‌ماه در دانشگاه این شهرستان خبرداد و گفت: این آیین با حضور ۸۰ زوج دانشجو برگزار شده و به صورت نمادین یک زوج جوان دانشجو در این آیین به عقد یکدیگر در خواهند آمد.

حجت الاسلام مهدوی اطهر افزود: آیین ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور ۶۸ زوج روز یکم اسفندماه جاری و دانشگاه‌ها فرهنگیان و تفرش نیز در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها روز ششم اسفند ماه برگزار می شود.

وی گفت: زوج‌های دانشجو استان مرکزی به صورت انفرادی و کاروانی از دی ماه تا پایان اسفند ماه جاری  به سفر مشهد مقدس اعزام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک افزود: ۱۲۱ زوج دانشجو به صورت کاروانی یکم اسفند ماه جاری به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام و در این مدت برای آنان کلاس‌های مشاوره‌ رایگان در راستای پایداری خانواده ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی اطهر گفت: در راستای بهنگام سازی ازدواج در ازدواج‌های دانشجویی مشاوره قبل از ازدواج و برای آسان سازی این امر الهی سفره‌های عقد رایگان در اختیار دانشجویان قرار گرفته و عقد آنان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی نیز در راستای پایداری ازدواج دانشجویان به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: عقد تفاهنامه با برخی بانک‌های استان مرکزی برای پرداخت تسهیلات خرید کالا به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای زوج‌های دانشجوی استان در دستور کار ستاد ازدواج دانشجویی این استان قرار دارد.

حجت الاسلام مهدوی اطهر خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس برای مجردها در قبل از آیین عقد، کلاس برای زوج‌های عقدی و زوج‌هایی که ازدواج کرده اند از دیگر برنامه های این ستاد در راستای تحقق ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در مدت پنج سال گذشته میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی نسبت به ازدواج‌های معمولی در کشور کمتر بوده و در این مدت تنها پنج درصد این ازدواج‌ها منجر به طلاق شده‌است.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.