سردار " محمد شرفی" عصر چهارشنبه در آیین افتتاح پاسگاه محیط‌بانی سپهبد شهید سلیمانی داودآباد اراک که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: پیوند میان حافظان طبیعت و حافظان امنیت کشور پیوندی پایدار و ستودنی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی بیان کرد:محیط بانان با جان و دل از محیط زیست حفاظت می‌کنند اما باید به سمتی رفت که همه مردم محیط‌بانان محیط‌زیست شوند.

مشاور انتظامی ریاست سازمان و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور هم در این آیین گفت: همه باید خود را نسبت به حفظ محیط‌زیست و منابع ملی مسوول بدانند و به تعهدات خود عمل کنند.

سرهنگ " جمشید محبتخانی" افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی تاکید دارند و این مطالبه باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این آیین گفت : تالاب کویری میقان دارای زیست‌بوم بسیار متنوع برای گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی است وعملیات اجرایی پاسگاه محیط بانی داودآباد نیز با توجه به ارزش‌ها و پتانسیل های زیست محیطی منطقه ایجاد شده است.

" رضا میرزایی" افزود: در گذشته منطقه تالاب کویرمیقان یک نقطه تهدید و کانون ریزگردها و بیابان زایی بود که با اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست و منابع طبیعی، این تهدید به حداقل رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.