«محمد نهاوندیان» روز پنجشنه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان در اراک افزود: مشکلات موردی تمامی واحدهای تولیدی در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و پاسخ داده می‌شود و در صورتی که حل مشکلات منوط به تصمیمات ملی باشد نیز در اسرع وقت در نشست‌های ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته که فشار تحریم‌های اقتصادی دشمنان بر علیه کشور ایران به بالاترین سطح ممکن رسیده است، نه تنها واردات و صادرات کشور متوقف نشده، بلکه با راه‌اندازی واحدهای مختلف تولیدی، این مهم رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته و صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی نیز نشان از افزایش ظرفیت تولید در این استان دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید تسهیل و گشایش در مراودات اقتصادی است و در این رهگذر با تمام توان با فشارهای اقتصادی دشمنان که سعی در محدودکردن مراودات اقتصادی ایران را دارند، مقابله می‌شود.

نهاوندیان اظهار داشت: نگاه دولت به بخش خصوصی به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور، مثبت است و با تمام ظرفیت موجود از این حوزه حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی جایگاه مطلوبی در حوزه صنعت کشور دارد و انتظار می‌رود با راه اندازی ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان و با پیگیری‌ مشکلات صنایع مستقر در استان نقش خود را در توسعه همه جانبه کشور به خوبی ایفا کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار داشت: در سیاست‌گذاری‌ها باید صنایعی را که به قانون عمل می‌کنند تشویق کرد تا جامعه اقتصادی کشور به سمت سوی قانونمند شدن حرکت کند.

حل مشکلات نقل و انتقال ارز، اعطای کارت بازرگانی، تقسیط مطالبات امور مالیاتی و تامین اجتماعی، مالیات بر ارزش افزوده، رسیدگی به مشکلات دامداران، راه‌اندازی بازار صادرات گوشت قرمز با هدف تنظیم بازار داخلی و بخشش اصل سود تسهیلات دامداران مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی از دستگاه‌های دولتی بود که در این نشست مطرح شد.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری در سفری ۲ روزه به استان مرکزی ابتدا به ساوه رفت و امروز پنجشنبه در چند نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و دانشگاهیان شرکت می‌کند.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.