سید«مهدی مقدسی» روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی افزود: رقم کلی بودجه سال آتی ۲ هزار میلیارد تومان است که یک‌هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان آن بودجه دولتی است.

وی اظهار داشت: بودجه سال آتی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد این جبران این رقم باید با نگرش و منطق صحیح بررسی شود تا به اقشار آسیب‌پذیر فشار وارد نشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: فرآیند قانونگذاری در کشور نواقصی دارد و  ۱۲ هزار قانون  موجود حجم بالایی است که در بسیاری موارد مشکل آفرین می‌شود.

مقدسی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نباید طرح‌محور باشد بلکه باید بیشتر لوایح را در دستور کار نمایندگان قرار دهد تا از تصویب قوانین نتایج اثربخش به دست آید. 

وی گفت: باید لوایح درست تنظیم کرد و این لوایح از سوی دولت با مشارکت کارشناسان و اهل فن به خانه ملت ارایه شود تا قوانین در اجرا با نقص مواجه نباشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: منطق اقتصادی می‌گوید با حذف صفر صورت مسئله در مشکلات مالی و پولی پاک نمی شود بلکه باید اقتصاد صادرات محور با درآمد پایدار تقویت شود.

مقدسی اظهار داشت: حذف صفر از پول ملی نیازمند رعایت موارد زیادی است و باید سایر عوامل در کنار این مهم رعایت شوند تا از اثرات روانی حذف صفر جلوگیری به‌عمل آید و فضای بسته اقتصادی تغییر کند تا شکوفایی اقتصادی شکل بگیرد.

بررسی وضعیت مالیات بر ارزش افزوده در فروش بتن، اخذ عوارض از تابلو و تبلیغات صنفی و بررسی بند یک لایحه قانون پولی و بانکی از دستور چهلمین نشست شورای گفت و گو ولت با بخش خصوصی استان مرکزی بود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شور

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شور 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.