«رضا میرزایی» شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش آلاینده‌ها و  بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان اراک در نوبت صبح و عصر روز یکشنبه تعطیل شدند.

وی ادامه داد: مراکز پیش دبستانی، کلاس های آموزش زبان انگلیسی و مراکز توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی شهرستان اراک نیز فردا یکشنبه از سوی کارگروه آلودگی اضطرار آلودگی هوای این استان تعطیل اعلام شده است.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و اماکن ورزشی بخش خصوصی و دولتی شهرستان اراک نیز فردا تعطیل است.

میرزایی میانگین شاخص آلودگی هوای شهرستان اراک را ۸۹ عنوان کرد و گفت: شاخص آلودگی هوا در بالاترین ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرستان ۱۴۰ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان مرکزی وجود برخی ناپایداری‌ها، کاهش آلودگی هوا برای شهرستان اراک را در بعدظهر روز یکشنبه به همراه دارد.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین مقررشد برای کاهش آلودگی هوا شهرستان اراک از تردد خودروهای دیزلی از سمت جاده تهران به سمت کمربندی جنوبی این شهرستان از سوی پلیس راه استان جلوگیری و این خودروها به کمربندی شمالی هدایت شوند.

میرزایی گفت: پلیس راهور استان مرکزی نیز موظف شد نسبت به برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و متوقف کردن خودروهای دودزا در سطح شهرستان اراک اقدام کند.

وی ادامه داد: واحدهای سندپلاس، آجرپزی و واحد آندسازی کارخانه آلومینیم اراک نیز با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای این شهرستان برای دومین روز متوالی تعطیل هستند.

مدارس ابتدایی نوبت اول و دوم اراک دیروز به علت آلودگی هوا تعطیل بودند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اراک از کلان‌شهرهای آلوده کشور است که شرایط اقلیمی، استقرار صنایع و وضعیت ترافیکی در ترکیب آلودگی آن دخیل هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.