این کتاب ۱۴۳ صفحه‌ای با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات آریا گهر به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

قیمت هر جلد از این اثر که سال ۱۳۹۵ و در قطع رقعی منتشر شده برای علاقه‌مندان به کتاب ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این کتاب به ریشه‌یابی و درمان عادات مخرب اختصاص دارد  نویسنده کوشیده در جای جای این اثر مثبت اندیشی را ترویج کرده و  دوری از آشفتگی‌ها و توجه به رفتارهای نادرست درونی شده را پی گرفته و اصلاح کند.

نگارنده این کتاب اثرش را دریچه‌ای برای دوری از عادات مخرب و ویرانگری می‌داند که زندگی فرد و خانواده را به تباهی می‌کشاند.

در این اثر کشف ریشه‌های ناراستی رفتار و ارایه راهکار دنبال شده و این اثر چاپی به منزله هشداری است تا در دام عادات غلط نیفتیم.

در بخشی از این کتاب، عملکرد خانواده‌ها و احتمال غفلت ها و ندیدن درست واقعیات عنوان شده و نکات برجسته‌ آن عاری از تکلف و با استناد و تطبیق مثال‌ها و مطالب با جامعه و فرهنگ ایرانی مطرح شده است.

در مقدمه این کتاب عنوان شده است: اعتیاد رفتاری مخرب و ویرانگر است که مشکلات متعددی را در بستر جامعه بشری ایجاد می‌کند و تلاش شده که در این جستار دانسته‌ها به جامعه انتقال یابد و صادقانه تلاش شود تا این بیماری گریبانگیر جامعه برطرف شود.

این کتاب با بررسی همه‌جانبه اعتیاد از طریق اطلاعات و کمک گرفتن از استادان نوشته شده و امید است که بستر را برای یک زندگی سبز مهیا کند.

در بخش دیگری از این کتاب امده است: هیچ کس دُر بی عیب نیست و یک معتاد ورشکسته کامل محسوب می‌شود و انسانی است که در تاریکی قدم برداشته و تمامی تاریکی اطرافش محصول غفلت است.

در این کتاب در خصوص رفتار خانواده با مصرف کننده مواد مخدر عنوان شده است که رفتار حقارت‌آمیز را هیچ بنده‌ای نمی پسندد، باید به معتاد نگاه به یک بیمار داشت که نیازمند درمان است و نگران اعتبار زندگی و آبرو نبود و کوشید تا در شرایط زشت و کریه راه حلی برای نجات فرد گرفتار یافت .

در مطلبی با سرفصل مواد مخدر و قطع مصرف آمده است: اگر مایل به رهایی و نجات از اسارت اعتیاد هستید باید هر چه زودتر قطع مصرف را برگزینید چون برای دوری از رسیدن به آخر خط باید در مسیر نجات قرار گرفت.

یدالله فرجی اثر دیگری با عنوان «درمان با حافظ» دارد که به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌های کشور موجود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.