به گزارش ایرنا، سردار پاسدار «محسن کریمی» روز سه‌شنبه درگردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی افزود: روابط عمومی‌های استان مرکزی باید از امکانات سایت اطلاع‌رسانی خود برای معرفی این کنگره استفاده کنند و در فضاسازی فرهنگ ایثار و شهادت  موثر باشند.

وی اظهار داشت: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مردمینیز در جریان اطاتع‌رسانی این کنگره ملی ضروری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تغییر ملموس در جامعه و نگاه آحاد مردم به برگزاری نقش کنگره امام خمین ی(ره) در فرماندهی دفاع مقدس می‌تواند از دستاوردهای برگزاری این کنگره باشد.

سردار کریمی افزود مرکزی تنها استانی است که دراین  کنگره ملی به نقش و شخصیت امام راحل در دفاع مقدس پرداخته است زیرا  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی متولد شده این استان است.

وی اظهار داشت: نباید از شناخت امام غافل شد بلکه با شخصیت‌شناسی همه‌جانبه‌نگرباید افتخارات انقلاب اسلامی برجسته‌تر شود.  

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تلاش می‌شود که  موزه امام شناسی در استان مرکزی دایر شود که در این موزه به هفت اقلیم شامل اراک، قم، مبارزه حضرت امام خمینی (ره)، تبعید، نجف، فرانسه و وصال و فراغ پرداخته می‌شود.

سردار پاسدار کریمی افزود: اجرای سرود یک‌هزار و ۵۰۰ نفره سرود دانش‌آموزی، نقاشی ۶۰۰ دانش‌آموز از اجلاسیه شهدای گمنام، تالیف ۴۰ جلد کتاب توسط بانوان استان با محوریت دفاع مقدس، اجرای ۸۰ تئاتر خیابانی، برگزاری تئاتری از شخصیت امیرکبیر به مدت ۱۰ شب توسط هنرمندان  استان مرکزی و تالیف ۱۴۰ جلد کتاب از کارگروه های اجلاسیه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید از جمله فعالیت های این کنگره است.

وی اظهار داشت: برای برگزاری این کنگره ۱۳ اجلاسیه تدارک شده است که تاکنون ۹ اجلاسیه برگزار شده و اجلاسیه ورزشکاران، بانوان، ارتش و دانشگاهیان باقی مانده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه گفت: مقاومت، صبر و بردباری، امر به معروف و نهی از منکر، انس به نماز، ادای حق الناس، بصیرت‌افزایی و تقوا از جمله درس‌هایی است که از قیام امام حسین (ع) گرفته شده است.

سردارپاسدار کریمی افزود: رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با تاسی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق مردانه ایستادند و یک وجب از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردند.

کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۱ مهرماه در اراک برگزار می شود.

۷۰ هزار رزمنده استان مرکزی در طول دفاع مقدس به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که ۶ هزار و ۲۰۰رزمنده به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و ۱۴ هزار رزمنده نیز جانباز هستند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.