به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» شامگاه دوشنبه در نشست ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی دراراک، افزود: اجلاسیه های ورزشکاران، جامعه پزشکی، بانوان و ارتشیان نیز به ترتیب ۱۴، ۲۵، ۲۷ و ۲۸  شهریور و اجلاسیه های دانشگاهیان و امام خمینی(ره) نیز هفتم و نهم مهرماه و اجلاسیه اصلی نیز ۱۱ مهرماه امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ کلید خورده است و هشت کمیته تخصصی نقش ویژه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، نظارت و بازرسی، طرح و برنامه و امور مالی، عمران، اقشار و مردمی، فرهنگی، هنری و فضاسازی، روابط عمومی ورسانه و امنیت، حفاظت و نیروهای مسلح به همین منظور تشکیل و همه اقدامات به صورت کارشناسی دنبال شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی به نام کنگره ملی شهدای استان در حال انجام است که برخی از آنها انجام شده و برخی از آنها پیشرفت ۷۰ درصدی دارند که باید برای تکمیل آنها اعتبارات ویژه ای تخصیص داده شود.

سردار کریمی اضافه کرد: درختکاری در منطقه خانه میران اراک، برگزاری مسابقات موتور سواری در دهکده مقاومت، راه اندازی موزه امام خمینی(ره) در حوزه علمیه سپهداری اراک از مهمترین برنامه هایی است که ذیل کنگره نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی عملیاتی می شود.

وی با اشاره به انیکه باید فضاسازی مناسبی در راه های شهری و برون شهری در خصوص کنگره شهدا انجام شود، گفت: راه هایی که به استان مرکزی ختم می شوند و دارای تابلوهای تبلیغاتی هستند باید در جهت اطلاع رسانی کنگره و دستاوردهای آن به کارگیری شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت:  ۶۸۱ طرح عمرانی با ۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بهره برداری و  یا عملیات اجرایی آنها اغاز شد که ۶۲۱ مورد آنها با هشت هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بهره برداری و ۶۰ مورد آنها با ۴۸۰ میلیارد ریال آغاز عملیات اجرایی شد که همه آنها به مناسبت هفته دولت و کنگره ملی شهدای استان مرکزی اجرایی شد.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: اسفند ماه امسال یک مکان مشخصی برای کاشت ۶ هزار و ۲۰۰ نهال به نیت شهدای استان مرکزی انجام می شود که اقدامی ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین با بیش از صدها هزار بازدید کننده داخلی و خارجی ظرفیت مناسبی برای نمایش دستاوردهای کنگره ملی استان مرکزی است که باید از آن استفاده کرد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.