به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه استان مرکزی در محل حوزه علمیه حضرت خاتم الانبیاء(ص) اراک، افزود: جهاد امروز در میدان فقاهت و معرفت در دین است و روحانیان باید از این میدان به عنوان فرصتی برای تشریح و تبیین آیات الهی و سیره اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی ادامه داد: روحانیان و عالمان دینی از سال های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته اند و امروز نیز حوزه های علمیه باید با تمام ظرفیت در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و گسترش اسلام فقاهت در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد:  جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: حوزه علمیه با تبیین مبانی دینی در ابعاد مختلف می تواند دیدگاه اسلام در مسایل مختلف و جهت گیری دینی حرکت جامعه را در راستای رسیدن به پیشرفت و توسعه مطلوب و پویایی تمدن اسلامی ترسیم کنند و جامعه روحانیت باید نسبت به این نقش سازنده خود آگاهی کامل داشته باشد. 

وی اضافه کرد: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه، علما و مراجع و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری بی نظیر و آگاه استفاده کنند.

امام جمعه اراک وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه را تربیت کارشناسان دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه مراکز نورانی انتشار علم، ایمان و معارف اسلامی محسوب می‌شوند و باید هر روز نسبت به تقویت سطوح علم و پژوهش گام های اساسی در این راستا برداشته شود.

رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز گفت: فعالیت عالمان دینی نباید به مساجد و مراکز دینی محدود شود بلکه این قشر از جامعه باید خود را به مردم و به خصوص نسل جوان نزدیک کرده و با اشاعه فرهنگ علوی و فاطمی توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی افزود: دشمنان به نقش و اهمیت روحانیان در جامعه ایران اسلامی پی برده و شروع به سم پاشی، کارشکنی، جوسازی و شایعه پراکنی علیه این قشر از جامعه کرده اند بنابراین این توطئه های دشمن نباید در انگیزه و روحیه علمای دینی تاثیر گذاشته و با جدیت در راستای اهداف عالیه حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی ادامه داد: ۱۴۵ نفر امسال در حوزه های علمیه برادران نقاط مختلف استان مرکزی پذیرفته شدند که تمامی این افراد از معدل های درسی بالایی برخوردار هستند.

بیش از هزار و ۸۰۰ طلبه برادر در ۱۲ حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.