در یک حادثه دلخراش، دست یک کارگر جوان در میان چرخ گوشت صنعتی به شدت آسیب دید .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پایگاه خبری 125، رئیس سازمان آتش نشانی اراک بیان کرد: یک کارگر 17 ساله درحالی که در آشپزخانه یک رستوران مشغول کار با چرخ گوشت صنعتی بود بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی دچار حادثه شد و دست وی در داخل چرخ گوشت فرو رفت .

آتش‌پاد دوم مسعود آقازیارتی گفت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اراک با دریافت خبر این حادثه بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک و گروه امداد و نجات 103 این سازمان را در ساعت 12 ظهر روز جمعه 18 مرداد ماه به محل حادثه در یک رستوران در بلوار کربلا، بعد از دانشگاه پردیس اراک اعزام کرد .

وی با اشاره به اینکه شخصا در محل حادثه رفته حاضر و فرماندهی عملیات امداد و نجات را بر عهده داشتم، افزود: این پسر جوان در آشپزخانه رستوران مشغول کار با چرخ گوشت صنعتی بود که ناگهان دست چپ وی به علت بی‌احتیاطی در داخل چرخ دنده‌های این دستگاه گیر کرده بود . آتش‌نشانان و نجاتگران بلافاصله با استفاده از تجهیزات ویژه نجات با حساسیت و رعایت نکات ایمنی به صورت کاملا ایمن، گلویی چرخ گوشت را از بدنه اصلی دستگاه جدا کرده و این پسر جوان را درحالی که دستش داخل چرخ گوشت گرفتار شده بود برای انجام اقدامات بعدی و اعزام به بیمارستان در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند .

رئیس سازمان آتش نشانی اراک تصریح کرد: نجاتگران آتش‌نشانی در اتاق عمل بیمارستان تحت نظارت پزشکان متخصص، بعد از بیهوشی مصدوم، در عملیاتی حساس که حدود 3 ساعت به طول انجامید، دست این پسر جوان را از میان چرخ گوشت آزاد کرده و وی را برای مداوا تحویل عوامل پزشکی بیمارستان دادند .

آقازیارتی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه انگشتان دست چپ این کارگر رستوران، دچار آسیب دیدگی شدید شد . اضافه کرد: لازم است هنگام کار با این گونه دستگاه‌ها حتما موارد ایمنی را رعایت کرده و از استاندارد بودن چرخ گوشت اطمینان حاصل شود تا شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.