معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خواستار ورود جدی شهرداری اراک به موضوع انتقال واحدهای صنفی به شهرک خودرو شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مهدی زندیه وکیلی در دومین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال جاری، در خصوص روند انتقال واحدها و صنوف به شهرک خودروی اراک بیان کرد: براساس اعلام شهرداری اراک در واقع اقدام خاصی از جلسه قبل کارگروه در ۲۲ اردیبهشت ماه تاکنون انجام نگرفته است و حتی واحدهای منتقل شده به شهرک، در واقع نمایشگاه های خودرو هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری اراک در ابتدای امر باید واحدها و صنوف معوض( دارای عقب نشینی در خیابان شریعتی و دیگر خیابان ها) را منتقل کند.

زندیه وکیلی تاکید کرد: شهرداری باید به موضوع با جدیت بیشتر ورود کند حتی دادستان اراک رسما اعلام کرده است که می توان در بحث انتقال، از ظرفیت قانونی استفاده کرد و حتی به صراحت بیان شده است که مشکل حقوقی و قانونی شهرک مانع انتقال صنوف نیست و باید کار به جدیت اجرایی شود.

معاون استاندار در خصوص روند تهیه سیاهه انتشار جهت بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک تصریح کرد: در طرح جامع شهر اراک مصوب سال ۸۶ سهم ترافیک و خودرو و صنایع به ترییب ۵۲ درصد و ۴۸ درصد اعلام شد، اما در مطالعه اخیر درحالی که اقدامات مناسبی از سوی صنایع انجام شده ، این سهم تغییر چندانی نداشته است، البته نواقص و عدم دسترسی مشاور به تمامی اطلاعات و داده ها در نتیجه مطالعات موثر است و در حال حاضر این مطالعات قابل استناد نیست و حتی مشاور می تواند از اطلاعات ماهواره ای سازمان فضایی استفاده کنند.

وی افزود: استان بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا را به تعویق انداخته است تا از مطالعات سیاهه انتشار استفاده کند و به همین دلیل نتایج سیاهه اهمیت بالایی برای استان دارد و باید همه منایع آلاینده در نظر گرفته شود.

در این جلسه سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز با طرح این سوال که آیا تاکنون جلسه کمیسیون ماده ۲۲ برای انتقال صنوف به شهرک های خودرو در شهرداری اراک برگزار شده است یا خیر افزود: حتی اگر دادستانی برای انتقال واحدها ورود کند در ابتدای امر باید رای کمیسیون ماده ۲۲ برای آلودگی واحدها و صنوف صادر شده باشد که ظاهرا تاکنون این کمیسیون در شهرداری تشکیل نشده است.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه تقی پور مدیرعامل کربن صنعت امیرکبیر(آندسازی در خیرآباد) بیان کرد: براساس زمانبندی شرکت ایرالکو واحد پخت آندسازی متشکل از ۱۶ بخش را تا پایان سال ۹۹ به صورت کامل اجرایی می کند و مناقشه چندین ساله بین محیط زیست و ایرالکو رفع خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.