« عبدالرضا پیرحسین لو » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: عمده کمبود معلم در نظام آموزشی خمین مربوط به مقطع ابتدایی است و با توجه به شیب تند بازنشستگی نیروهای شاغل باید راهبردی در مهار چالش های احتمالی اندیشیده شود.

وی اظهار داشت:  ۲۵ درصد از نیروهای بازنشسته در این شهرستان مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم دارند و به کار گیری آن ها در مدارس طبق قانون ممنوع است. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین خاطرنشان کرد: استخدام معلم براساس ماده ۲۸، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و معلم های بازنشسته دارای مدرک تحیصیلی کارشناسی و بالاتر، اضافه کاری معلمان و نیروهای حق التدریس از راهکارهایی است که برای عبور از این مشکل در خمین اندیشیده شده است. 
پیرحسین لو اظهار داشت: هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز در متوسطه اول و پنج هزار و ۳۰۰ دانش آموز در متوسطه دوم و هنرستان های خمین به تحصیل اشتغال دارند.
وی و یادآور شد: یک هزار و ۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی نیز در ۶۴ مرکز پیش دبستانی  این شهرستان آموزش می بینند.

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: ۷۰ مدرسه در روستاهای توابع خمین فعال است که  ۲۵  واحد ی معادل ۳۵ درصد کمتر از حد نصاب دانش آموز دارند. 
پیرحسین لو افزود: مجوز راه اندازی مراکز پیش دبستانی در این شهرستان به منظور اشتغالزایی به بیکاران به مربیان داده می شود که تاکنون ۱۰ نفر در این حوزه مجوز فعالیت گرفته اند.
 ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۲۵۰ مرکز آموزشی خمین به تحصیل اشتغال دارند.
۹۹۳۰/۶۰۱۳/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.