مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از خرید 97 هزار تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی جواد حسنی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی بیان کرد: تا روز گذشته ۹۷ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار تن خرید انجام گرفته بود، رشدی ۲۵ درصدی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه از کل میزان گندم خریداری شده، ۸۲ هزار تن در سامانه بانک ثبت و ۶۰ میلیارد تومان هزینه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: البته با توجه به میزان گندم ثبت و خریداری شده باید ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته ۹۰ درصد مبلغ به حساب کشاورزان واریز شود.

حسنی مدت زمان پرداخت هزینه خرید گندم به کشاورزان را حدود ۷ تا ۱۰ روز دانست و اظهار کرد: تا امروز در کل کشور ۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و برای خرید گندم در استان توسط ۳۶ مرکز خرید هیچ مشکلی وجود ندارد و انتظار می‌رود در سال جاری گندم بیشتری در قیاس با سال گذشته (۳۲۰ هزار تن) در استان خریداری شود.

وی گفت: تمامی شهرستان‌ها به غیر از زرندیه مجهز به سیلوی مکانیزه هستند که ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۰۰ هزار تن گندم را دارند و سیلوی مکانیزه زرندیه نیز تا ۵ روز آینده وارد مدار می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری شده است و به نظر می‌رسد امسال ۲ هزار تن دانه در استان خریداری شود.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.