فرماندار ساوه گفت: حمایت دستگاه قضایی ساوه از صنایع در قالب فعالیت کمیته ای با عنوان کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، موجب برطرف شدن بسیاری از موانع پیش پای صنعتگران شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، گفت: ساوه پیشینه و خاستگاهی کهن و قدمت بالایی دارد و مهد پرورش مفاخر و مشاهیری نظیر سلمان ساوجی، علامه عسگری و شهید چمران است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ اثر تاریخی ثبت شده نشانگر تاریخی بودن این شهر است افزود: این شهرستان  در شاهراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و بزرگترین شهر صنعتی کشور و قطب کشاورزی استان در این منطقه قرار دارد.

وی اظهار کرد: این شهرستان با برخورداری از اقلیم متنوع و اراضی مستعد توانسته است تولید کننده انواع محصولات کشاورزی باشد.

وی بحران آب را معضل اساسی شهر ساوه عنوان کرد و افزود: به فضل الهی با سرریز شدن سد الغدیر، هم از نظر کیفی و هم کمی، بخشی از مشکل آب برطرف شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید تحریم ها را تهدید بدانیم، گفت: امروز انقلاب اسلامی وارد جنگ اقتصادی شده است. باید از ظرفیت و توانمندی شهرستان ساوه در سایه همفکری و تعامل، بهره برده و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه آمار تعدیل نیروی انسانی در صنایع ساوه کاهش یافته و این امر بیانگر تبدیل شدن تحریم ها به فرصت است، اظهار کرد: صنعت این شهرستان جهت تحقق شعار سال جاری به خوبی گام برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه قضایی ساوه از صنایع در قالب فعالیت کمیته ای با عنوان کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، موجب برطرف شدن بسیاری از موانع پیش پای صنعتگران شده است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با تقدیر از دستگاه قضایی ساوه به منظور جلوگیری از احداث سایت پسماند، برگزاری جلسات مستمر کمیته قضایی و جلوگیری از فساد اظهار کرد: در آیات قرآن به موضوع حقوق شهروندی پرداخته شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در ادامه گفت: تحقق حقوق شهروندی یعنی بسترهای بروز فساد باید از بین برود و باید این موضوع از سطح مدیران و کارمندان ادارات شروع شود.

وی با تقدیر از مواضع دادستان کل کشور در خصوص برخورد با بدحجابی در جامعه گفت: باید همه کمک کنند تا این موضوع به خوبی مدیریت و با بدحجابان برخورد شود.

امام جمعه ساوه به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: باید کمک کرد که مجلس سالم و در تراز حکومت اسلامی شکل بگیرد و دستگاه قضایی نیز باید بسترهای فساد را از بین ببرد و ملاحظه هیچ جریانی نشود.

هادی ملکی رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز با بیان اینکه ساوه دومین شهر استان و جزو مهمترین و حساس ترین شهرهای کشور است و به لحاظ استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور و برخورداری از مزیت اقتصادی و کشاورزی حساسیت های خاصی دارد، گفت: وجود مهمانشهر افاغنه و تعدد اقوام و قومیت ها از دیگر مواردی است که حساسیت این شهر را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر وجود همدلی همفکری و همراهی در شهرستان به جهت رفع مشکلات شهر و عدم تبدیل شدن آنها به بحران گفت: جلسات کمیته قضایی به خوبی برگزار و تمامی موانع و مشکلاتی که می توان در سطح شهرستان و استان برطرف کرد با تصمیمات خوب برطرف می شود مگر اینکه برخی از مشکلات در سطح کلان کشور نیاز به تصمیم گیری داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی ضمن تلاش برای پیگیری مشکلات، در مقابل هرگونه قانون شکنی نیز ایستاده و با هرگونه فساد برخورد خواهد کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.