« مسلم مجد آبادی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروانه ها معروف به « بانوی رنگین » (painted lady) پروانه های بومی ایران و یا از کشورهای گرمسیری و جنوبی به کشور وارد می شوند.
وی ادامه داد: این پروانه ها برای محصولات کشاورزی آفت محسوب نمی شوند و مشکلی برای مزارع استان مرکزی و کشور ندارند.
مجد آبادی افزود: جمعیت این پروانه ها به دلیل شرایط اقلیمی، افزایش بارندگی ها و افزایش پوشش گیاهان عرصه های طبیعی استان در سال جاری قابل مشاهده بوده و با گرم شدن هوا در مزارع مهمان طبیعت استان هستند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: پروانه رنگین بانو در علف های هرز تولید مثل کرده و برای مزارع، محیط زیست و خانه های مردم بی خطر است.
مجد آبادی گفت: با توجه به تغذیه پروانه رنگین بانو از شهد گل ها، این پروانه نقش مهمی در گرد افشانی در مزارع و طبیعت داشته و لارو آن ها نیز غذای مناسبی برای پرندگان است.
وی ادامه داد: این پروانه ها اکنون در زمین ها و مزارعی ای که تاکنون شخم نخورده و علف هرز داشته باشند قابل مشاهده هستند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.