به گزارش ایرنا، «مهدی محمدی» عصر رو پنجشنبه در آیین گلریزان ستاد دیه ویژه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی، افزود،: 196 نفر این مددجویان جرایم غیرعمد زن و بقیه مرد هستند.
وی ادامه داد : 6 هزار و 400 نفر از زندانیان غیر عمد کشور را محکومان مالی و 250 نفررا محکومان دیه، حوادث رانندگی و اتفاقات کارگاهی تشکیل می دهند.
معاون امور استان های ستاد دیه کشور گفت: استان فارس با یکهزار و 277 نفر بیشترین و استان هرمزگان با 73 نفر کمترین محکومان جرایم غیر عمد در کشور را دارند.
محمدی یاد آور شد: 300 آیین گلریزان در ماه مبارک رمضان امسال در سطح کشوربرگزار می شود و با توجه به جاری شدن سیل در برخی استان های کشور این آیین در مناطق آسیب دیده حذف شده است.
وی ادامه داد:مقام معظم رهبری در سی و دومین آیین ستاد دیه کشور که در تهران برگزار شد چهار میلیارد ریال، رئیس جمهور 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، رئیس قوه قضائیه 500 میلیون ریال، رئیس مجلس شورای اسلامی 300 میلیون ریال و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز 200 میلیون ریال به زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.
معاون امور استان های ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: 121 هزار زندانی در طول فعالیت ستاد دیه کشور توسط این ستاد آزاد شده اند.
محمدی گفت: هفت هزار و 932 زندانی جرایم غیر عمد سال گذشته توسط ستاد دیه کشور آزاد شدند که 260 نفر این افراد را بانوان و هفت هزار و 672 نفر را مردان تشکیل دادند.
وی افزود: پنج هزار و 20 نفر این افراد را محکومان مالی، 2 هزار و 243 نفر محکومان مهریه و 669 نفر را محکومان دیه حوادث رانندگی و کار گاهی بوده اند.
معاون امور استان های ستاد دیه کشور گفت: میزان بدهی مددجویان جرایم غیرعمد کشور پارسال 15 میلیارد و 900 میلیون ریال بود که هفت میلیارد و 500 میلیون ریال معادل 48 درصد این بدهی با دعوت از شاکیان و اخذ رضایت تامین شد.
محمدی افزود: یکهزار و 770 پرونده توسط ستاد دیه کشور تکمیل شد و یکهزار و 660 نفر با پرداخت 17 میلیارد و 300 میلیون ریال توسط ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
وی ادامه داد: 140 نفر زندانی حوادث رانندگی در زندان های کشور وجود دارد که رهایی این افراد تا پایان امسال از برنامه های ستاد دیه کشور است
معاون امور استان ستاد دیه کشور گفت: 2 نفر از زندانیان حوادث رانندگی در زندان های استان مرکزی هستند.
رئیس کل دادگستری و رئیس،ستاد دیه استان مرکزی گفت: بدهی زندانیان غیر عمد و مالی این استان 560 میلیارد ریال است.
حجت الاسلام «قاسم عبداللهی» افزود : 250 نفر بدهکار مالی در استان مرکزی وجود دارد که 183 نفر آنان از شرایط دریافت کمک های ستاد دیه استان برخوردار هستند.
وی ادامه داد: 74 نفر از زندانیان بدهکار مالی و جرایم غیر عمد استان مرکزی را محکومان مهریه تشکیل می دهند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد : 417 نفر از زندانیان مالی و جریان غیر عمد استان سال گذشته با کمک خیران و ستاد دیه استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
حجت الاسلام عبداللهی افزود: 60 میلیارد ریال از بدهی محکومان مالی آزاد شده در سال گذشته با گذشت طلبکاران و 44میلیارد ریال نیز توسط ستاد دیه استان مرکزی تامین شد.
چهار میلیارد و 500 میلیون ریال امسال در ستاد دیه شهرستان های ساوه و دلیجان جمع آوری شده است.
خیران استان مرکزی در جشن گلریزان اراک 12 میلیارد ریال برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.
6013/1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.