به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین « قاسم عبدالهی » روز چهارشنبه در نشست اقتصادی مقاومتی استان مرکزی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک، افزود: تقویت شوراهای حل اختلاف کارگری در فضای کار و شهرک های صنعتی مسائل و مشکلات این بخش را تسهیل می کند.
وی ادامه داد: در گذشته شوراهای حل اختلاف کارگری هم در شهرک صنعتی ساوه و هم در شهرک صنعتی خیرآباد اراک فعال بود و بخش عمده ای از مشکلات این بخش بدون ورود دستگاه قضا مرتفع می شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در صورتی که کارگر در فضای کار آسیب دیده باشد باید مقدمات رسیدگی به مشکلات و مطالبات وی در محیط کار فراهم شود.
حجت الاسلام عبدالهی در ادامه سخنان خود نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک ها و نواحی صنعتی نیز گفت: واگذاری زمین باید بر اساس نیاز افراد باشد و شرکت شهرک های صنعتی باید نسبت به این مهم توجه ویژه و نظارت کافی داشته باشد.
وی بیان کرد: اکنون ایران در شرایط جنگ اقتصادی به سر می برد و در این شرایط، نقش کارگران و فعالان صنعتی حساس تر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: سال گذشته با وجود مشکلات و چالش های بخش صنعت، بیش از یک میلیارد دلار کالای غیر نفتی از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
«سعید فرخی» افزود: پارسال استان مرکزی جزو سه استان نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری بود که این مهم نتیجه فعالیت گسترده بخش خصوصی و به خصوص صنایع فعال در استان بود.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 11 هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شد و بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این استان رتبه نخست کشور در راه اندازی واحدهای تعطیل را از آن خود کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: امسال باید با وحدت و همدلی دستگاه های اجرایی و حمایت از بخش خصوصی بر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها غلبه کرد.
دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: شرکت های بیمه پس از تایید گزارش بازرس اداره تعاون، کار و فاه اجتماعی و گواهی پزشکی قانونی، باید نسبت به پرداخت خسارت اقدام کنند و وقت هیچ صنعتگری نباید در دادگستری گرفته شود.
«عباس قاسمی» افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی باید دقت داشته باشد که متقاضیانی که در شهرک ها و نواحی صنعتی زمین دریافت می کنند، باید در عرصه تولید وارد شوند.
33 شهرک و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.