به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در همایش سفیران کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف جامعه اسلامی و وظیفه ای همگانی است چرا که امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون رشادت، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران است.
وی اظهار داشت: خون پاک شهدا شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و به جمهوری اسلامی درسراسر جهان عزت، قدرت و عظمت داد.
استاندارمرکزی گفت: همانگونه که انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید در دفاع مقدس نیز با رهنمودها و فرماندهی ایشان ادامه یافت و آنچه حاصل شد دستاورد عظیمی بود که در 200 سال اخیر برای اولین بار ایران در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.
آقازاده افزود: شخصیت عظیم و معنوی امام راحل مهمترین عامل در تحول معنوی و روحی ملت ایران و رزمندگان جبهه های نور علیه ظلمت بود.
استاندار مرکزی گفت: حضور پرشور جوانان در عرصه جهاد و گرایش توده مردم و نوجوانان به ارزش های انسان ساز و متعالی اسلام و شکوفایی این ارزش ها در جبهه های جنگ همه در پرتو رهنمودهای پیامبرگونه عارف وارسته حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت.
آقازاده افزود: شیوه ها و تدابیر امام به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا، راهبر برنامه های دفاع مقدس بود و در این مدت پیروزی رزمندگان اسلام اعجاب و شگفتی سیاستمداران را برانگیخت.
وی ادامه داد: احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک وظیفه و حقیقت است و همه باید به خادمی ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، ایثارگران و آزادگان افتخار کنیم.
آقازاده تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان افتخار و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است که در استان مرکزی نیز دیدار و سرکشی از این عزیزان به عنوان تکلیف مهم همه مسئولان مورد تاکید است.
استاندار مرکزی گفت: بیش از 600 خانواده شهدا و ایثارگران در ایام هفته دولت سال 97 و یک هزار خانواده معزز شهدا در دهه فجر مورد سرکشی قرار گرفتند.
آقازاده افزود: تکریم، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش فرماندهی امام راحل در طول دفاع مقدس، تدوین و نشر آثار شهدای گلگون کفن دفاع مقدس در استان و کشور از اهداف برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.