«مهدی زندیه وکیلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمک های مردمی استان مرکزی شامل برنج، حبوبات، روغن نباتی، انواع کنسرو، پتو، چادر، انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، اجاق گاز، بخاری گازی و برقی، انواع ظروف آشپزخانه، قالی، موکت و پول نقد است که از مراکز مختلف در سطح استان جمع آوری به مناطق سیل زده ارسال شد.
وی ادامه داد: کمک های غیر نقدی مردم استان مرکزی تا کنون با بیش از 50 کامیون به مناطق سیل زده ارسال شده و جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی در سطح استان ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: بر اساس گزارش های رسیده، استان مرکزی در امدادرسانی و جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده کشور، استان دوم کشور معرفی شده است.
زندیه وکیلی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از استان های آسیب دیده از سیلاب روزهای نخست امسال است، اما جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده دیگر نقاط کشور از جمله لرستان و خوزستان همچنان در این استان جریان دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، بیش از یک هزار نیروی جهادگر سپاه روح الله استان، پنج تیم پزشکی متشکل از پزشک و پرستار به همراه چندین دستگاه آمبولانس و چند دستگاه خودرو آفرود و ماشین آلات راهسازی نیز از استان مرکزی به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان اعزام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص خسارت های سیلاب اخیر در این استان نیز گفت: بیش از چهار هزار و 800 واحد مسکونی در این استان به کلی تخریب و حدود 500 واحد نیز آسیب جزئی دیده اند که عملیات ساخت و مرمت این منازل بعد از انجام عملیات آواربرداری آغاز می شود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.