به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 125، «مسعود آقازیارتی» افزود: در عصر امروز در پی تماس تلفنی شهروندان و اعلام خبر بروز آتش سوزی در یک کارگاه شارژ کپسول ال.پی.جی و با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر گسترده بودن آن، همزمان آتش نشانان ایستگاه های شماره 2 ، چهار ، 10 و نیز تانکر پشتیبان از ایستگاه شماره 3 راهی محل حادثه در جاده فراهان، بعد از ورودی شهرک قائم شدند.
وی افزود: با رسیدن به محل بروز حادثه، یک گاراژ مملو از کپسول های گاز مایع 60 کیلویی (حدود 80 عدد) مشاهده می شد که در آن به صورت غیرمجاز و ناایمن، کپسول های ال.پی.جی شارژ می شد و به علت نامعلومی طعمه حریق شده و گستردگی آتش به حدی بود که شعله و دود ناشی از آن از فاصله دور قابل مشاهده بود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه در مجاورت محل حادثه، یک کارگاه صنایع چوبی وجود داشت که هر لحظه امکان سرایت آتش به داخل آن می رفت، افزود: آتش نشانان به دو گروه تقسیم شده، گروه اول با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی به صورت تدافعی عمل کرده و مانع ورود آتش به کارگاه چوب شده و گروه دوم نیز همزمان با تجهیزات خاموش کننده به مهار و خاموش سازی سیلندرهای شعله ور کردند.
وی اضافه کرد: در حین آتش سوزی یکی از سیلندرها دچار انفجار شده بود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آقازیارتی با اعلام اینکه در این حادثه یک نفر مصدوم شده و توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شد، افزود: نیروهای عملیاتی پس از خاموش سازی این آتش سوزی، اقدام به خنک سازی و جابجایی سیلندرها کرده و با تخلیه گاز باقیمانده آنها و اطمینان از عدم وجود هرگونه خطر احتمالی، محل حادثه را در حضور عوامل انتظامی به مالک آن تحویل داده و به ایستگاه های خود بازگشتند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.