سید «فرامرز مهاجرانی» روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مطالعاتی شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری کلانشهر اراک پارسال انجام و در راستای آن 85 طرح تعریف شده است که بخشی از آن ها تا پایان سال جاری کلید می خورد و به ثمر می نشیند.
وی بیان کرد: برآورد نخستین ارزش این طرح ها 30 هزار میلیارد ریال است که در صورت تحقق حدود پنج هزار فرصت شغلی جدید در اراک ایجاد می شود.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: پیاده راه امیرکبیر، ایجاد پل های عابر پیاده در قالب گالری پل های تفریحی، پارک متر، ساماندهی ترمینال مسافربری فراهان، رستوران کوهپایه در بالای پارک امیرکبیر و مجموعه تفریحی پامچال از جمله طرح هایی است که در سال 98 کلید می خورد و بخشی از آن ها تکمیل می شود.
مهاجرانی اظهار داشت: ساماندهی باغ گل شهر صنعتی، تفرجگاه بلوار ورزش، راه اندازی مهد کودک و مجموعه ورزشی پارک بانوان، راه اندازی چندین بازار میوه و تره بار، راه اندازی شهرک صنوف و مجموعه بازیافت لاستیک و کاغذ مرکز دفن مدیریت پسماند اراک از دیگر طرح های پیش بینی شده برای سال جاری است.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک اضافه کرد: 65 ملک دانه درشت اراک با قابلیت های سرمایه گذاری کلان پارسال در کلانشهر اراک شناسایی شده که امید است مدیران مناطق مختلف شهرداری در راستای دعوت از این مالکان و تشویق آنان به سرمایه گذاری های مختلف تلاش مضاعفی به کار گیرند.
مهاجرانی عنوان کرد: بانک اطلاعات سرمایه گذران کشور در قالب 600 شرکت بزرگ نیز سال گذشته شناسایی شد که برای 100 نفر از آنان بسته های سرمایه گذاری در کلانشهر اراک ارسال شده است و تعدادی از آنان اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: امید می رود در سال جاری از طریق این سرمایه گذاران گام های بلندی در راستای توسعه بیش از پیش کلانشهر اراک برداشته شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.