«محمدرضا رحیمیان» روز یکشنبه در نشست چگونه برای کنکور آماده شویم در اراک، افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سال آینده به 2 صورت سوابق تحصیلی و شرکت در آزمون انجام می شود.
وی ادامه داد: رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود نیاز به شرکت در آزمون ندارند و پذیرش دانشجویان تنها بر اساس معدل دیپلم و سوابق تحصیلی است.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: 20 اسفند ماه جاری اطلاعیه ای در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان در رشته های بدون آزمون و بر اساس، سوابق تحصیلی توسط این سازمان اعلام و داوطلبان می توانند از این تاریخ تا 20 مرداد ماهسال آتی با ارایه نمره دیپلم در این رشته ها ثبت نام کنند.
رحیمیان افزود: داوطلبانی که سال آینده دیپلم می گیرند نیز می توانند تقاضای خود را برای حضور در رشته های بدون آزمون اعلام و سال آینده معدل دیپلم خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: نتیجه پذیرفته شدگان در این رشته ها شهریور ماه سال آینده اعلام می شود.
معاون اجرای سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص داوطلبان آزمون سراسری سال آینده نیز افزود: افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال آینده نشده اند از 19 تا 22 اسفند ماه جاری فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کرده و متقاضیانی که ثبت نام کرده اند می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری 13 و 14 تیرماه سال آینده برگزار می شود و افرادی که در این آزمون ثبت نام کرده اند می توانند در این رقابت ها حضور یابند.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: آزمون سال آینده همانند سال گذشته در پنج گروه ریاضی و فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود.
رحیمیان گفت: داوطلبان نظام پیش دانشگاهی و نظام 6،سه، سه در آزمون سال آینده با یکدیگر به رقابت می پردازند و سوالات آزمون بر اساس نظامی که داوطلبان در آن تحصیل کرده اند در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی، از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده خبر داد و افزود: 70 درصد نمره کل آزمون سراسری سال آینده از سرجمع نمرات کسب شده داوطلبان در آزمون و بقیه از معدل دیپلم و نمرات درس های نهایی داوطلبان در نظر گرفته می شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: تراز محاسباتی سوابق تحصیلی برای نظام قدیم 25 درصد مربوط به دوره دیپلم و پنج درصد مربوط به پیش دانشگاهی است.
وی ادامه داد: در کارنامه داوطلبانرتبه های داوطلبان در منطقه و سطح کشور درج می شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: رقابت های بدون آزمون به طور معمول شامل رشته هایی هستند که ظرفیت آن ها در سالهای گذشته تکمیل نمی شد و داوطلبان تمایل زیادی برای حضور در آن ها ندارند.
رحیمیان اظهار داشت: داوطلبانی که به هر دلیل در جلسه آزمون سراسری سال آینده حضور نیابند می توانند در رشته های بدون آرمون دانشگاه ها شرکت کنند.
وی عنوان کرد: افرادی که در رشته های روزانه دانشگاه ها در سال 97 پذیرش شده اند و تمامی دانشجویان دانشگاه ها در صورت انصراف تا 25 اسفند ماه امسال می توانند در آزمون سراسری سال آینده شرکت کنند.
هفت هزار و 515 دانشجو و 284 عضو هیات علمی ذر هشت دانشکده دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند که 348 دانشجو در مقطع دکتری، ،2هزار و 23 دانشجو مقطع کارشناسی ارشد، پنج هزار و 21 دانشجوی کارشناسی پیوسته، 70 کارشناسی نا پیوسته، 35 دانشجو کاردانی در 18 رشته دکتری، 75 رشته کارشناسی ارشد و 49 رشته کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاک تحصیل می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.