«اسماعیل حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش 909 میلیون و 620 هزار و 415 دلار از 81 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان به استان مرکزی وارد شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 6 و سه درصد افزایش یافته است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه و رانی، شیشه، بلورها و چیپس عمده کالاهای صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده است.
حسینی یادآور شد: 142 هزار و 440 تن کالا نیز به ارزش 349 میلیون و 748 هزار و 482 دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده که از نظر وزنی 12 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: انواع ماشین آلات خط تولید، پاکت بسته بندی، کنسانتره، تکه میوه، پوره، قوطی آلومینیومی، کویل آلومینیومی و در بطری عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی در سال جاری بوده است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: این کالاها از 57 کشور جهان از جمله چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هند، امارات متحده عربی، یونان، سوئیس و تایلند به کشور وارد شده است.
حسینی افزود: 381 پرونده قاچاق به ارزش 335 میلیارد و 994 میلیون و 354 هزار ریال نیز امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 22 درصد کاهش دارد اما، ارزش آن ها 122 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: موتور سیکلت، لوازم خانگی برقی، لوازم خانگی غیر برقی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و پتو عمده کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بوده است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت یکهزار و 321 میلیارد و 807 میلیون و 301 هزار ریال در آمد ملی و استانی در گمرک استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.