به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: امروز تمامی کشورهای دنیا با معضل مواد مخدر روبه رو هستند و تاکنون همانند جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این معضل اجتماعی، اقدامات اثربخش انجام نداده اند.
وی ادامه داد: هزینه های بسیاری در طول چهار دهه گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با حمل و نقل مواد مخدر در دستور کار بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه هایی که در این زمینه وجود دارد نیاز است اقدام های پیشگیرانه و مقابله ای برای مبارزه با این هجمه ها به صورت هماهنگ انجام شود.
اکرمی با تاکید بر حضور فعال دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان ها در زمینه مقابله با مواد مخدر در استان مرکزی گفت: با حضور فعال این دستگاه ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، عرصه فعالیت برای افرادی که می خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند، تنگتر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها توسط قانونگذار طراحی شده است و بر اساس قانون اعضای رسمی باید در این نشست حضور داشته باشند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میزان کشفیات و دستگیری های مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 50 و 18 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ «احمدرضا چگنی» افزود: اکنون بیشترین میزان مصرف ماده مخدر گل در حوزه دانشگاهی و دانش آموزی بوده و نیاز است این مهم مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون در راستای مقابله با کشت خشخاش و شاه دانه 22 مرکز متشکل از 140 نفر در دهستان های این استان فعالیت داشته و روزانه مزارع و گلخانه ها توسط این افراد مورد بازرسی قرار می گیرند.
«مجید انجفی » افزود: کشت شاه دانه قبل از اینکه به عنوان ماده مخدر معرفی شود برای مقابله با آفات در اطراف مزارع کشت می شد که اکنون با انجام فعالیت های مقابله ای از کشت این گیاه در مزارع جلوگیری می شود.
میزان کشفیات و دستگیری های مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 50 و 18 درصد افزایش داشته است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.